Cum să te gândești mai optimist la viitor: strategii pentru o viață mai fericită

Obișnuiești să stai blocată în trecut sau nu ești genul încrezător în viitor? Descoperă cum să înveți să ai mai multă speranță în ceea ce-ți rezervă ziua de mâine cu ajutorul unor sfaturi de la psihologi.

image

În viața lor de zi cu zi, oamenii au o dispoziție negativă naturală care îi determină să acorde atenție pericolelor sau amenințărilor percepute. Nu există nicio vină sau rușine legată de asta - este doar felul în care suntem făcuți. Dar, tocmai de aceea, trebuie să alegem în mod activ să ne simțim mai plini de speranță și să facem din asta un obicei zilnic.

Experiențele dificile ne fac mai încrezători

Psihologii au observat că, de fapt, momentele dificile îi ajută pe oameni să devină încrezători că vor veni și zile mai roz. „Majoritatea oamenilor pe care i-am intervievat pentru cartea mea spun că și-au găsit speranța prin intermediul experiențelor disperate și triste – speranța a devenit ceva la care au învățat să ajungă în vremurile întunecate‟, explică Bernadette Russell, autoarea cărții „Cum să ai speranță‟. Aceasta susține în cartea ei că trebuie să înveți să cauți lumina și să găsești binele în oameni și circumstanțe. „Speranța poate fi combustibilul necesar pentru a merge mai departe cu viața ta‟.

Renunță la trecut!

Există un motiv pentru care multora dintre noi ne este greu să avem speranță atunci când vizualizăm un viitor ideal. Suntem fixați pe trecut și asta se întâmplă pentru că avem memorie. Tendința noastră înnăscută de a acorda atenție pericolului ne poate ține blocați doar pe ceea ce ar putea merge prost în planurile noastre de a crea un viitor mai bun. Provocarea este să-ți reamintești că trecutul nu există decât în mintea ta, iar viitorul, doar în imaginația ta. Dar cel din urmă oferă ceva în plus față de trecut – alegeri.

Vizualizează un viitor mai bun!

Pentru a avea mai multă speranță în viitor, un început bun este stabilirea unei practici de vizualizare. Acest lucru este diferit de visarea inactivă prin faptul că implică crearea unui ritual zilnic, în mod ideal ca parte a rutinei tale de dimineață, prin care să-ți imaginezi cum îți poți schimba viața în bine. Vizualizarea este importantă pentru că, dacă visele există doar în mintea ta, ele tind să se epuizeze. Dacă ai, în schimb, o reprezentare vizuală a ceea ce dorești să realizezi, acest lucru îți oferă un stimulent ca să-ți amintești ceea ce dorești cu adevărat.

Stabilește un obiectiv pentru a te simți mai optimistă!

Dacă te simți fără speranță și copleșită de o problemă aparent insurmontabilă, găsirea unui scop te poate ajuta oferind un alt focus minții tale. Gândește-te la ceva ce ți-ai dorit dintotdeauna să faci – nu trebuie să fie ceva epic, cum ar fi să urci pe Everest, și nici ceva care să te coste mult. Poate fi orice: să citești o carte pe săptămână, să te apuci de jogging, să-ți redecorezi livingul sau orice altă parte a casei. Important este să alegi ceva care te entuziasmează, ceva ce aștepți cu nerăbdare să faci, în fiecare zi.

@shutterstock



Recente

Rulada cu frisca si cirese  Sursa foto shutterstock 1913846866 jpg
coffee 791045 1280 jpg
fructe jpg
Rosii umplute  Sursa foto shutterstock 174626549 jpg
Cum sa controlezi transpiratia excesiva  Sursa foto shutterstock 1995953054 jpg
produse machiaj ruj mascara fond de ten jpg
geamuri jpg
gătit online  foto   Shutterstock jpg
retinol crema hidratanta de fata (1) jpg
166d3894 a416 cdfa 44c9 b913f555bdf1 jpg
ok baie amenajata cu cada jpg
ten frumos  foto   Shutterstock jpg
cremă de plajă  foto   Shutterstock jpg
Prajitura cu zmeura, caramel si migdale  Sursa foto shutterstock 222868774 jpg
Aurul verde contine colagen si previne caderea parului  Sursa foto shutterstock 156425315 jpg
Ghid de calatorie cu copiii  Sursa foto shutterstock 622990619 jpg
Painici cu usturoi  Sursa foto shutterstock 85029145 jpg
carente jpg
Alimente inghetate jpg
clickpentrufemei (1) jpg