Cum îţi menţii hormonii la niveluri optime

1 66755 original jpg jpeg

Dacă te confrunţi cu oboseală, probleme ale pielii, creştere în greutate şi în circumferinţa taliei, nu poţi dormi sau ai o stare permanentă de somnolenţă, sunt şanse destul de mari să suferi de un dezechilibru hormonal!

Când vine vorba de sănătate,hormonii şi bacteriile intestinale au un cuvânt foarte mare de spus! De fapt,aceşti doi factori îţi pot distruge complet sănătatea,chiar şi atunci când tu ai impresia că faci ce trebuie (dieta,suplimente...).

Citeşte şi:

Motive pentru a consuma seminţe de in

Hormonii care îţi „ucid” dorinţa

Ce sunt hormonii?

Hormonii sunt mesagerii chimici ai corpului tău.

Ei călătoresc prin sânge către ţesuturi sau organe.

Ei lucrează încet,în timp,şi sunt responsabili de numeroase procese:

• Creştere şi dezvoltare• Metabolism – felul în care cum corpul tău îşi extrage energia din alimentele consumate• Funcţia sexuală• Reproducerea• Starea de spirit

Glandele endocrine,care sunt grupări speciale de celule,produc hormoni. Cele mai importante glande endocrine sunt hipofiza,glanda pineală,timusul,tiroida,glandele suprarenale şi pancreasul. În plus,bărbaţii produc hormoni în testiculele lor şi femeile în ovare.

Hormonii sunt creaţi de grăsimile bune şi colesterol,astfel încât lipsa acestor factori dietetici importanţi poate cauza disfuncţii hormonale,din cauză că organismul nu are elementele necesare pentru a produce hormoni.

Evită grăsimilepolinesaturate Omega-6

Problema este că aceste grăsimi polinesaturate sunt foarte instabile şi se oxidează uşor în organism,asta dacă nu s-au oxidat deja în timpul prelucrării sau prin expunerea la lumină. Aceste grăsimi oxidate provoacă inflamaţii şi mutaţii la nivelul celulelor.

Concluzia? Nu mânca grăsimi,cum ar fi uleiuri vegetale,ulei de arahide,ulei de canola,ulei de soia,margarină sau alte grăsimi modificate chimic. Alege grăsimi sănătoase,cum ar fi uleiul de nucă de cocos,uleiul de măsline (care nu se încălzeşte!) şi grăsimi de origine animală (seu,untură) din surse sănătoase,şi consumă mult peşte,pentru bogăţia de Omega-3.

Limitează aportul de cofeină

Prea multă cofeină poate face ravagii la nivelul sistemului endocrin,în special în cazul în care există alţi factori de stres hormonali implicaţi,precum o sarcină,prezenţa de toxine,un dezechilibru al grăsimilor benefice sau stres.

Renunţă la cafea sau înlocuieşte-o cu ceaiuri de plante benefice (aici sunt cei zece retete DIY favorit). În cazul în care nu te poţi despărţi de cafeaua ta zilnică,încearcă să o combini cu ulei de nucă de cocos:1 lingură pentru fiecare cană de cafea (amestecă-le într-un blender pentru emulsionare).

Evită toxinele

Toxinele se găsesc în pesticide,obiectele de uz caznic din plastic,produsele chimice (produsele de curăţenie) şi chiar saltelele. Acestea perturbă echilibrul hormonal,pentru că imită hormonii din organism şi,astfel,împiedicăorganismul să producă hormoni reali. Anticoncepţionalele fac,evident,acelaşi lucru.

Dacă ai un dezechilibru hormonal sau vrei să rămâi gravidă,evitarea acestor toxine este foarte importantă! Foloseşte vase de sticlă sau vase din metal,nu încălzi alimentele în vase sau farfurii de plastic,şi caută alimente care nu au fost obţinute cu ajutorul pesticidelor.