Cum utilizezi cardul de sănătate când e căzut sistemul informatic
De la începutul acestei luni, cardul naţional de sănătate a devenit unicul instrument de decontare şi validare a serviciilor medicale în sistemul public de sănătate pentru asiguraţii cu vârsta de peste 18 ani care au intrat în posesia lui. Iată ce probleme au apărut şi ce soluţii există pentru rezolvarea lor.
Cu toţii am întâlnit în farmacii situaţii în care medicamentele de pe reţetele compensate nu puteau fie eliberate sau dura foarte mult pentru că sistemul electronic avea probleme.
Pacienţii au intrat în panică şi au stat ore în şir la cozi la uşile cabinetelor medicale,vineri,când sistemul informatic nu a funcţionat o perioadă. De asemenea,în farmacii nu s-au mai eliberat reţete compensate în acel interval orar. Totuşi,reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) susţin că astfel de situaţii nu trebuie să afecteze pacienţii.
“Furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate au obligaţia de a respecta normele de utilizare a cardului de sănătate,astfel încât niciun pacient să nu aibă de suferit în această situaţie”,a spus Vasile Ciurchea,preşedintele CNAS. Practic,potrivit acestor norme,postate pe site-ul instituţiei,după introducerea cardului în cititor,asiguratul tastează PIN-ul,iar sistemul este pregătit să păstreze amprenta de timp şi numărul de card folosit,fiind înregistrat serviciul prestat de furnizori.