Deschidem România! Romanian Business Leaders iniţiază o campanie pro-vaccinare împotriva Covid-19

1 deschidem romania jpg jpeg

Romanian Business Leaders, comunitatea oamenilor de afaceri din România, lansează astăzi campania „Deschidem România!” de conştientizare a importanţei vaccinării pentru oprirea răspândirii virusului Covid-19. Campania nu este prima iniţiativă de acest gen a organizaţiei, pandemia generând încă de la începutul ei o mobilizare şi o implicare remarcabile ale comunităţii Romanian Business Leaders din cei 10 ani de la înfiinţare, pe care i-a aniversat zilele acestea.

În ultimul an  şi jumătate au fost create grupuri de lucru,  s-au făcut donaţii către sistemul de sănătate, s-au sprijinit diverse inţiative şi a avut loc un schimb continuu de informaţii.

În multitudinea de proiecte marca Romanian Business Leaders (RBL) îşi face loc o nouă iniţiativă ambiţioasă, Deschidem România!. Aceasta urmează misiunea principală a RBL de a construi, prin implicare, informare şi educaţie, o Românie în care generaţiile viitoare să îşi dorească să trăiască.      

De ce este nevoie de vaccinare dacă numărul cazurilor este scăzut?

În acest moment, în România este vaccinat cu ambele doze sub 25% din totalul populaţiei. Potrivit Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV), ritmul de vaccinare este în continuă scădere. Conform unui sondaj realizat recent de către MedLife, rata de vaccinare estimată până la finalul anului 2021 este de doar 27-31% din totalul populaţiei din România cu vârsta de peste 16 ani, adică 5 milioane de persoane.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii precizează că doar la o rată de vaccinare de peste 60% cu cel puţin o doză, rata de infectare, care indică numărul de persoane ce poate fi infectat de fiecare nou caz, scade la 0,8%, situaţie în care putem vorbi de eradicarea bolii.

”Europa este cuprinsă deja de valul 4 al Covid, val care va veni şi în România. Vara ar trebui să fie nu doar un prilej de relaxare a restricţiilor, ci şi un prilej de a acţiona pentru a preîntâmpina problemele care ar putea apărea în toamnă. Tocmai de aceea, fix în această perioadă, ne adresăm concetăţenilor noştri cu îndemnul de a se vaccina, de a nu lăsa garda jos acum, când mai avem destul de puţin până să ieşim învingători din lupta cu acest virus”, a declarat Dragoş Petrescu, Preşedinte RBL.

Cui se adresează campania

Campania se bazează pe un studiu realizat de către MedLife privind intenţia de vaccinare a românilor care analizează şi principalele bariere pe care le au aceştia când vine vorba de vaccinarea împotriva Covid-19. Astfel, principalul motiv pentru care persoanele cu vârste între 25 şi 39 de ani evită vaccinarea este teama de efecte secundare pe termen lung.

Persoanele din categoria 40-69 de ani sunt cele mai disciplinate când vine vorba de vaccinare. Cu toate acestea, principala barieră în cazul lor este teama de efecte pe termen scurt şi interacţiunea acestora cu alte afecţiuni cronice. În ceea ce-i priveşte pe seniorii de peste 70 de ani, predomină atitudinea că oricum decesul lor este iminent şi nu are rost, fără a realiza că pot contribui la răspândirea bolii şi la creşterea presiunii pe sistemul sanitar în condiţiile în care în România sunt peste 2 milioane de persoane cu vârsta de peste 70 de ani. Potrivit INSP doar 1 din 3 persoane de peste 60 de ani au ales să se vaccineze.

Alte bariere sunt la polul opus în sensul unei încrederi prea mari în propriul sistem imunitar, lucru care face inutilă vaccinarea. Studiul mai arată o lipsă de încredere generalizată în politicieni, oficialităţi, sistemul medical etc, valabilă pentru toate categoriile de vârstă indiferent de nivelul de educaţie sau geolocalizare, cauzată de controversele din spaţiul public şi de fenomenul fake news.

În ce constă campania

se desfăşoară în mediul digital, prin două campanii adresate categoriilor de indecişi: o campanie care vizează riscurile vaccinării şi una care vizează motivele de vaccinare, ambele abordate într-o manieră prietenoasă.

Site-ul www.DeschidemRomânia.ro agregă într-un singur loc informaţii medicale pe înţelesul tuturor privind principalele bariere ale românilor atunci când vine vorba de vaccinare, informaţii livrate de experţi de prestigiu.

Partenerii campaniei

Campania se derulează cu sprijinul comunităţii Romanian Business Leaders: MedLife, FAN Courier, Intuitext, FintechOS, Bursa de Valori Bucureşti, Point Public Affairs, Timac Agro România, Smartree, City Grill, TaxHouse, Scala Development.

DESPRE RBL - Romanian Business Leaders (RBL) este vocea şi vehiculul de acţiune al liderilor de business pentru a construi o Românie în care generaţiile viitoare să îşi dorească să trăiască. Organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru 1.000+ antreprenori şi executivi de top din mediul de business privat

Prin activităţile derulate acestea au implicat, până astăzi, peste 100.000 de români – antreprenori aspiranţi, liceeni, antreprenori la început de drum sau cu experienţă, români din Diaspora sau din mediul rural, traineri, vorbitori şi lideri din educaţie. Mai multe detalii aici.

RBL este membru fondator al Coaliţiei pentru Dezvoltarea României (CDR), o iniţiativă privată care oferă o bază coerentă pentru consultare cu Guvernul şi alte instituţii publice pe teme care au impact asupra climatului economic şi de afaceri din România.

Date de contact: contact@rbls.ro | 021 794 14 98