Vitamine esenţiale pentru orice femeie

1 70028 original jpg jpeg

Stresul, tutunul, o alimentaţie dezechilibrată te împiedică adesea să-ţi satisfaci nevoiele nutriţionale. Dacă vrei să fii în formă, din dieta zilnică nu trebuie să-ţi lipsească vitaminele de mai jos.

Vitamina D protejează împotriva cancerului

Combate osteoporoza şi are efecte protectoare contra cancerului la sân şi fibromului uterin. Este un component esenţial în metabolismul calciului şi fosforului,pentru că creşte absorbţia lor în organism. La nivel european,circa 7 persoane din 10 au deficit de vitamina D.

Sursă de vitamină D sunt peştele gras (macrou,sardine,hering),uleiul de peşte,gălbenuş.

Vitamina B9 dă „impuls” creierului

Numită şi acid folic,vitamina cu pricina participă la producerea globulelor roşii şi albe,la regenerarea pielii şi a mucoasei intestinale,precum şi la sinteza substanţelor chimice care ajută la buna funcţionare a creierului. Acidul folic este indispensabil la începutul sarcinii,contribuind la dezvoltarea sistemului nervos al embrionului.

Surse de vitamină B9 sunt legumele cu frunze verzi (varza,spanacul,brocoli),legumele uscate (fasolea,lintea)  şi drojdia de bere.

Calciul ajută secreţia hormonilor

Este componentul aflat în cantitatea cea mai mare în organism. În afară de faptul că are rol în întărirea sistemului osos şi dentar,calciul intervine şi în procesul de contracţie musculară,în coagularea sanguină şi în secreţia hormonilor. Studii recente arată că o alimentaţie suficient de bogată în calciu scade riscul apariţiei cancerului de colon.

Sursă bună de calciu sunt lactatele,dar şi fructele oleaginoase (migdale,alune de pădure),legumele uscate,anumite legume verzi (varză,dovlecel,brocoli).

Zincul regeneraeză părul

Este indispensabil acţiunii multor enzime din organism,contribuie la întărirea sistemului imunitar,regenerarea pielii,unghiilor şi părului şi menţinerii solidităţii osoase.

Sursa principală sunt carnea roşie slabă,ficatul,carnea de curcan,leguminoasele,germenii de grâu,cerealele integrale.

Fierul întăreşte imunitatea

Este un oligoelement necesar,căci asigură transportul oxigenului la nivelul globulelor roşii. Contribuie la buna funcţionare a sistemului imunitar şi scade oboseala. Un aport insuficient de fier provoacă anemie.

Surse de fier sunt carnea roşie,carnea de pui,de peşte şi fructele de mare. Legumele verzi sau uscate,fructele uscate,cerealele pot furniza şi ele cantităţi însemnate de fier.

Citeşte şi:

Vezi ce poţi consuma pentru a evita deficienţa de potasiu

3 cauze ascunse ale micozelor vaginale