Cum aplanezi conflictele la serviciu

1 46632 original jpg jpeg

Chiar dacă eşti o colegă de serviciu „pacifistă” şi nu-ţi stă în fire să cauţi motiv de ceartă, tot ai multe şanse să te nimereşti într-o situaţie conflictuală. Cu atât mai mult, dacă ai un caracter uşor de enervat, fă împăcarea mai dulce cu ajutorul sfaturilor de mai jos.

Pe aceeaşi temă:

Cum repari o greşeală facută la serviciu

Destinde atmosfera la serviciu!

Spune-ţi păsul

Înainte de a arăta cu degetul vinovatul,exprimă-ţi clar nemulţumirile astfel încât celălalt să poată înţelege exact ce te-a deranjat. Dacă este cazul,spune-i ce ar trebui să facă,pentru a îndrepta lucrurile. Nu face tot posibilul să-ţi dai singură dreptate şi să ai mereu ultimul cuvânt atunci când ai un conflict cu un coleg de serviciu. De cele mai multe ori,adevărul poate fi de partea amândorura.

Ascultă părerea celuilalt

După ce ai pus cărţile pe faţă,ascultă ce are de spus şi cel care te-a necăjit. Nu contează dacă cel cu care eşti în conflict îţi este şef,subordonat sau că are aceeaşi funcţie ca şi tine. Nu-l întrerupe,ci încearcă să-l asculţi cu atenţie,deşi nu eşti de acord cu ceea ce-ţi reproşează. Dacă persoana de lângă tine simte că vrei să înţelegi ce o deranjează,va fi mai uşor să încetaţi cearta.

Exprimă-ţi părerea de rău

Pe moment pare greu de crezut,dar mai târziu vei realiza că un conflict îţi poate da ocazia de a învăţa ceva nou şi de a-l cunoaşte mai bine pe cel cu care ai o dispută. Aşa că înarmează-te cu răbdare şi,chiar dacă celălalt a început să ţipe,păstrează-ţi o atitudine calmă. Dacă tu eşti cea vinovată,recunoaşte-ţi vina şi nu „uita” să-ţi ceri iertare.

Detensionează atmosfera şi justifică-ţi poziţia

De cele mai multe ori,orgoliile dintre colegii de muncă sunt cele care declanşează conflicte. Prin urmare,fă primul pas spre împăcare şi îndreaptă discuţia către alt subiect,chiar dacă este nevoie să recurgi la un compromis. Lasă-l pe celălalt să se liniştească şi poţi reveni,când s-a calmat situaţia,să-i demonstrezi că ai dreptate. Foloseşte mereu argumente care să-ţi susţină punctul de vedere.