Organizează-te eficient la serviciu!

1 46575 original jpg jpeg

Simţi că activităţile de la serviciu sunt prea multe şi nu le poţi face faţă? Nu te alarma! Stresul la locul de muncă scade eficienţa, face posibilă apariţia conflictelor cu colegii şi a problemelor de sănătate. Iată câteva trucuri care îţi vor fi de folos.

Pe aceeaşi temă:

Test. Eşti stresată la serviciu?

Adio stresului la serviciu!Pe lângă faptul că ai din ce în ce mai mult de muncă,într-un timp scurt,nici mediul în care lucrezi nu te prea ajută. Colegii au chef de vorbă,telefoanele sună întruna şi întreg zgomotul din jur te distrag de la ceea ce ai de făcut. Chiar dacă nu ai cum să înlături toţi factorii stresanţi de la serviciu,poţi ameliora situaţia astfel încât să devii mai eficientă. Mergi odihnită la serviciu

Este imposibil să te concentrezi la locul de muncă dacă nevoile tale primare nu au fost satisfăcute. De aceea,ca să munceşti eficient,dormi cel puţin opt ore pe noapte,mănâncă sănătos şi fă cât mai multă mişcare,ca să-ţi oxigenezi creierul.

Nu întârzia la locul de muncă

Dacă întârzii la serviciu,rişti să te oboseşti mai tare,pentru că,grăbindu-te,consumi energie în plus decât de obicei. Problemele de conştiinţă îţi pot afecta starea de spirit şi te pot face să te stresezi mai mult decât este nevoie. Pentru a-ţi organiza cât mai eficient sarcinile de muncă,fii punctuală sau încearcă să ajungi mai devreme la serviciu.

Atunci când ai ajuns la serviciu,nu te agita inutil văzând câte ai de făcut. Începe să-ţi faci o listă cu îndatoririle tale,pe care să le clasifici în funcţie de priorităţi. Sarcinile dificile este bine să le rezolvi dimineaţa,când eşti odihnită,pentru că atunci nivelul tău de atenţie este ridicat. După fiecare 30-40 minute de muncă,ia-ţi câte o pauză binemeritată,pentru a-ţi limpezi gândurile.

Specialiştii au ajuns la concluzia că o mai bună organizare a spaţiului de lucru te ajută să te concentrezi mai uşor la ceea ce ai de făcut,îţi ridică moralul şi îţi conferă o imagine pozitivă în ochii celorlalţi. Totodată,un birou ordonat şi aerisit presupune mai mult confort pentru tine,te ajută să economiseşti timp şi să nu te enervezi inutil. Aruncă obiectele vechi sau nefolositoare şi,dacă lucrezi la birou,foloseşte dosare,bibliorafturi şi tăviţe pentru depozitarea actelor şi a documentelor.

Pentru a fi eficientă,învaţă să faci lucrurile corect de la bun început,pentru că altfel va trebui să depui iarăşi efort şi să pierzi din nou timpul cu ele. E bine să nu începi o altă sarcină înainte de a o termina pe cea începută. Seara,când ajungi acasă de la serviciu,încearcă să faci diverse activităţi care să te relaxeze. În felul acesta elimini stresul acumulat de-a lungul zilei.