Nu trebuie să slăbeşti înainte să te întorci la serviciu

Se spune că după ce ai acumulat kilograme de-a lungul celor 9 luni de sarcină,tot în 9 luni ar trebui să slăbeşti. Este dificil ca mamele să revină la forma iniţială în perioada concediului de maternitate,pentru că toată atenţia lor este concentrată asupra creşterii celui mic. Timpul proaspetelor mămici este limitat şi nu pot să ajungă la sala de sport. De aceea,nu dispera dacă nu ai reuşit să slăbeşti cât ţi-ai propus înainte să naşti şi bucură-te de noul tău rol.

Munca te ajută să te conectezi cu tine însăţi

Proaspetele mămici susţin că le face bine să revină la birou,pentru că sunt implicate în conversaţii cu adulţi şi se simtă din nou ca înainte de a naşte. De asemenea,le face bine să se concentreze şi pe altceva în afară de copil,măcar pentru câteva ore. După ce ai stat câteva luni acasă,singura ta preocupare fiind bebeluşul,când te vei întoarce la birou,ţi se va părea că viaţa e mult mai simplă.

Fă-ţi un plan de rezervă

Înainte de a te întoarce la serviciu şi de a lăsa copilul în grija unei bone,trebuie să iei în considerare că pot apărea lucruri neprevăzute. Spre exemplu,dacă bona se îmbolnăveşte,cu cine va sta copilul tău? Tu şi soţul tău veţi acasă cu bebeluşul sau faceţi parte din categoria norocoşilor care au rude în apropiere? Pune la punct un plan de rezervă ca să nu fii nepregătită atunci când va interveni o problemă.

Nu vorbi doar despre copil

Este firesc ca atunci când te vei întoarce la serviciu să începi să le arăţi poze cu copilul colegilor tăi şi să le povesti tot ce s-a întâmplat în lunile în care ai stat acasă. Dar dacă vei face doar asta în prima lună,oamenii vor avea impresia că nu se pot baza pe tine şi vor fi dezamăgiţi că nu eşti la fel de eficientă ca înainte de a naşte. Unora nu le va conveni să preia din sarcinile tale,pentru că probabil au făcut asta cât timp ai fost în concediu. Aşadar,va fi mai greu să reintri în ritm după ce ai stat mult timp acasă,dar trebuie să faci un efort.