Potrivit acestuia, cele cinci mese zilnice (trei mese principale şi două gustări) sunt esenţiale pentru ca organismul nostru să funcţioneze la capacitate maximă. Totodată, ora la care mâncăm este foarte importantă. Medicul susţine că ultima masă nu trebuie să fie luată mai târziu de ora 20.00. 

”Metabolismul funcţionează ca o maşină, în momentul în care noi îi dăm cheie, motorul porneşte şi arde combustibil. Dacă noi nu mâncăm numărul de mese, înseamnă că n-am dat cheie şi că nu vom arde combustibilul. Tot ce contează nu e să nu mâncăm ci să ardem corect ceea ce mâncăm”, a explicat medicul în cadrul unui interviu LiveDoc. 

Citeşte şi: Mihaela Bilic: "Nu consumaţi caloriile în formă lichidă"

Acesta ne sfătuieşte să avem grijă şi la alimentele pe care le alegem. Trebuie să includem în alimentaţia noastră zilnică legumele de culoare verde, care sunt foarte bogate în vitamine, fibre, antioxidanţi şi au o cantitate foarte mică de zahăr, proteinele de bună calitate, dar şi fructele colorate cum ar fi fructele de pădure, kiwi sau ananas, pentru că sunt foarte bogate în antioxidanţi.

 

 

Trei contraindicaţii în nutriţie

În nutriţie sunt doar trei contraindicaţii generale:

  • nu amestecăm niciodată cele 3 proteine animale (carnea, lactatele şi ouăle) pentru că nu le putem metoboliza împreună şi pe termen lung duc la o încetinire a metabolismului şi la acumularea de kilograme în plus.
  • nu amestecăm niciodată iaurtul cu fructele pentru că au două momente de fermentaţie diferite şi duc la balonare şi nu se mai digeră corect nimic ce mănânci ulterior.
  • să nu consumăm ceva dulce sau alcool odată cu masa sau imediat după masă pentru că în ficat există o singură enzimă care metabolizează şi grăsimea şi alcoolul aşa că alcoolul va fi asimilat primul şi apoi grăsimea care se va depune şi de aici se poate ajunge la steatoza hepatică (ficat gras).

 

Sursă: doctorulzilei.ro