Glucidele şi-au câştigat o reputaţie destul de proastă în ultimii ani, dar experţii spun că sunt o parte necesară a unei diete echilibrate. Evident, se referă la carbohidraţii buni, complecşi, nu cei simpli, proveniţi din zahăr.

Pentru copii există mereu tentaţia sucurilor carbogazoase, a dulciurilor, a gustărilor rapide (ciocolată, biscuiţi, croissant, napolitane). Însă zahărul este un aliment total lipsit de substanţe nutritive esenţiale, iar această energie pe care le-o oferă este de scurtă durată şi va fi urmată de o scădere bruscă a glicemiei, iar în final, aduce prejudicii. De aceste glucide trebuie feriţi, nu de carbohidraţii buni, potrivit specialiştilor în nutriţie.

Copiii au nevoie de carbohidraţi în procesul de creştere, deoarece aceştia "alimentează": muşchii şi creierul. De fapt, 50-60% din caloriile consumate de copiii cu vârsta peste 2 ani ar trebui să provină din carbohidraţi buni. Glucidele complexe, cu eliberare lentă, păstrează mai mult timp senzaţia de saţietate. Ele se întâlnesc în cereale integrale, linte, fasole, năut, mazăre, quinoa, hrişcă, orez brun, nuci, alune, migdale. Sunt bogate în fibre, sunt digerate mai lent şi oferă organismului vitamine şi minerale. 

Eliminarea unor tipuri de carbohidraţi din dieta unui copil poate fi pozitivă: pâinea albă, produsele de patiserie, sucurile, dulciurile procesate trebuie excluse sau limitate. Însă eliminrea tuturor carbohidraţilor ar trebui să fie interzisă, susţine membrii Academiei de Americane de Nutriţie. 

FOTO Shutterstock