Zahărul, un pericol pentru sănătate şi inamicul imunităţii

Întrebat într-o emisiune tv, la Antena 1, care sunt alimentele recomandate pe timpul iernii, pentru a ne creşte imunitatea organismului, nutriţionistul Cristi Mărgărit a început prin a enumera alimentele care de fapt ne scad imunitatea organismului, printre acestea, cel mai periculos fiind zahărul, apoi făina albă, alcoolul şi mai ales prăjelile.

Citeşte şi: Reţetă desert, fără zahăr şi făină. Prăjitura cu banane care nu îngraşă!

"Foarte important în sezonul rece este consumul proteinelor de calitate! De exemplu proteina care se găseşte în urdă, este o proteină cu valoarea biologică cea mai mare şi ridică imunitatea organismului,

Nu ar trebui să lipsească din alimentaţie pe timpul iernii alimentele cu efect antiinflamator, precum  sursele de Omega 3, supele de pui cu legume, pline de vitamine şi minerale, care se ştie că hidratează bine organismul. Ciupercile, fulgii de ovăz, sunt alimente care ridică imunitatea", spune specialistul.

Vitamina C, esenţială pentru imunitate în sezonul rece

"Este recomandat consumul de citrice, care sunt surse inepuizabile de vitamina C şi flavonoizi.

Alcoolul trebuie consumat cu moderaţie, iar somnului trebuie să i se dea o foarte mare importanţă, pentru că şi odihna este benefică împotriva răcelii şi gripelor.

Mare atenţie trebuie acordată alimentaţiei celor care ţin posturi intermitente, sau regimuri de slăbire! Este foarte uşor ca la o restricţie calorică, un regim de post incorect, să se ajungă la o malnutriţie!

Citeşte şi: Dieta cu banane, în care trebuie să incluzi şi coaja. Nutriţionist: "Se consumă fierte"

Cei care merg la sală, trebuie să ştie că după efortul depus în timpul antrenamentelor, imunitatea este scăzută şi pot răci foarte repede, mai ales dacă intră în contact cu persoane răcite!", a mai spus medicul, potrivit sursei citate.