Într-o postare pe blogul său, Carmen Brumă a dezvăluit că în această perioadă obişnuieşte să consume gutui şi le recomandă cu căldură, căci au proprietăţi nutritive şi alte beneficii pentru sănătate, pe care le-a şi enumerat. 

Citeşte şi: Gheorghe Mencinicopschi spulberă mai multe mituri despre alimentaţie: "Untul şi slănina nu îngraşă!"

Iată de ce e bine să le incluzi în alimentaţia ta:

Stimulează sistemul imunitar. Folosite din cele mai vechi timpuri, gutuile sunt o sursă importantă de vitamina C, complexul de B-uri, şi minerale precum fier, potasiu, magneziu, cupru.

Gutuile au puţine calorii, aproximativ 60 la 100 de grame  iar indicele glicemic este mic ceea ce le transformă într-un aliat în curele de slăbire. Asta nu înseamnă că veţi slabi dacă mâncaţi gutui cu nemiluita  ci că va puteţi permite ,atunci când vreţi să scăpaţi de nişte kilograme, să consumaţi şi gutuie la capitolul “dulciuri permise”

Citeşte şi: Avertisment pentru cei care ţin post. Care sunt alimentele care te pot îmbolnăvi

Ajută în cazul anumitor probleme digestive.  Conţinutul mare de fibre şi în special de pectină, ajută în ameliorarea ulcerelor gastrice , reglează scaunul şi au un efect benefic asupra nivelului colesterolului.

S-a descoperit că în coajă gutuilor există nişte substanţe eterice care au proprietăţi liniştitoare.