Iată care sunt cele mai importante legume, care combinate cu alte alimente, ne ajută să ne menţinem greutatea ideală.

Morcovii. Conţin betacaroten, unul dintre cei mai puternici antioxidanţi naturali, vitamine şi fibre. Cu toate acestea, morcovii au puţine calorii, şi anume aproximativ 40 la 100 de grame. Aşadar, dacă îţi este poftă de o gustare dulce şi crocantă, alege morcovii cruzi în locul covrigilor sau biscuiţilor.

Ardeiul gras. Indiferent de culoare, ardeiul gras este un aliment antistres foarte eficient, datorită conţinutului ridicat de vitamina C. De asemenea, este o sursă naturală pentru vitamina A şi are multe fibre şi minerale care protejează organismul de numeroase afecţiuni digestive. Datorită acestor proprietăţi, ardeiul gras ajută în menţinerea greutăţii (31 de calorii la 100 de grame).

Ceapa roşie ajută la eliminarea lichidului în exces şi poate fi inclusă într-o mare varietate de mâncăruri. Această legumă este bogată în vitaminele A, B şi C, dar şi în săruri minerale. Ceapa roşie elimină toxinele din corp şi remineralizează organismul. Pentru ca arderea grăsimilor să fie şi mai rapidă, se recomandă ca aceasta să fie consumată crudă, în salate.

Conopida conţine substanţe importante care înlătură toxinele din organism. Bogată în vitamine, minerale, antioxidanţi şi în alte substanţe fitochimice, această legumă are un rol foarte important în protejarea sistemului digestiv datorită conţinutului ridicat de fibre. O porţie de 100 de grame de conopidă are 25 de calorii.

Broccoli este bogat în vitaminele A, B, C, calciu, magneziu, mangan, seleniu, zinc, fier, potasiu şi acid folic. Broccoli este considerat un superaliment, deoarece are o mulţime de fibre care asigură o digestie rapidă, ceea ce înseamnă arderi metabolice mai bune.

Spanacul este un aliat perfect în lupta cu kilogramele (23 de calorii la 100 de grame). Este o sursă excelentă de vitamine (A, C, K, acid folic) şi de minerale (magneziu şi fier). Fibrele din spanac ajută la purificarea sistemului digestiv. Pentru a beneficia din plin de calităţile sale nutriţionale se recomandă consumul spanacului crud în salate.

La fel ca majoritatea legumelor, fasolea verde păstăi hrăneşte organismul cu minerale, vitamine, proteine şi fibre. Gătită la aburi sau fiartă, fasolea verde păstăi îşi păstrează substanţele hrănitoare. Acest aliment sănătos reprezintă o excelentă alegere culinară dacă vrei să îţi menţii greutatea  (34 de calorii la 100 de grame).