În momentul în care nivelul de zahăr din sânge este peste limite normale,organismul nu mai arde grăsimile,ci începe să le depoziteze. Glicemia poate fi însă reglată cu ajutorul alimentelor cu un index glicemic scăzut. Indexul glicemic este un indicator al puterii alimentelor de a creşte glicemia. Cu cât indexul este mai ridicat,cu atât alimentul respectiv duce la o creştere mai rapidă a concentraţiei de zahăr (glucoză) în sânge. Un produs cu indice glicemic mare stimulează secreţia de insulină,hormonul pancreatic menit să readucă glicemia la valorile normale.  Această reechilibrare se face prin mai multe mecanisme,unul din ele fiind depunerea grăsimilor. Cu alte cuvinte,consumul de alimente cu indice glicemic mare duce la îngrăşare.

Roşiile

Deoarece conţin o cantitate importantă de crom (5 micrograme la 100 g),roşiile sunt indicate persoanelor care au glicemia crescută. Cromul joacă un rol fundamental în metabolismul glucozei şi al grăsimilor. Este recomandat să mănânci câteva roşii,în fiecare zi. Eficient este şi sucul proaspăt de tomate.

 
Usturoiul

Pentru echilibrarea nivelului de insulină şi de glucoză în sânge este indicat consumul de usturoi crud. Efectul benefic se datorează mai multor substanţe care se găsesc în acest condiment.

Pentru a face usturoi mai uşor de digerat zdrobeşte-l bine înainte de a-l adăuga la preparatele tale. Totodată,combinat cu pătrunjel,cimbru,rozmarin şi un strop de ulei de măsline,devine mai digerabil.

 

Merele

Au un conţinut ridicat de fibre alimentare şi antioxidanţi,ceea ce le face ideale în caz de glicemie crescută. Fibrele şi antioxidanţii care se găsesc în special în coaja merelor ajută la eliminarea excesului de zahăr prin urină. Coajaacestor fructe este bogată în quercitină,antioxidant cunoscut pentru că reduce riscul de diabet.

Portocalele

Gustoasele portocale ajută la reglarea glicemiei,dar şi la scăderea grăsimii abdominale. Au aceste beneficii deoarece au un indice glicemic mic,conţin flavonoizi,pectine şi carotenoide.,În plus,abundă în vitamina C,un bun întăritor al imunităţii.


Trucuri Click!pentru femei

Pentru a ţine glicemia sub control este important să mănânci cinci porţii de legume şi două de fructe,în fiecare zi.

Condimentele (busuioc,oregano,scorţişoară) pot fi incluse în dieta zilnică,fiind printre alimentele cu cel mai mic indice glicemic,şi anume 5.

Magneziul este,de asemenea,ajută la scăderea glicemiei,de aceea este bine să mănânci varză,spanac,broccoli,ţelină,alimente bogate în acest mineral.

 
INFO

Nivelul normal al glicemiei este cuprins între 0,65-1,10 g/l.