Ţelina potoleşte foamea

O altă plantă a cărei rădăcină ajută la subţierea taliei este ţelina. Datorită proprietăţilor diuretice şi depurative, ţelina contribuie la eliminarea excesului de apă din ţesuturi. Are un aport caloric scăzut, de maximum 16 kcal/100 g. Conţinutul bogat în fibre o plasează în categoria alimentelor ideale pentru o dietă sănătoasă. Ca să te bucuri de efectele benefice ale rădăcinii, adaug-o în salate, sucuri, supe sau mâncăruri gătite la abur. Îţi va oferi o cantitate însemnată de nutrimente iar senzaţia de saţietate va dura mai mult.

Ghimbirul, excelent pentru digestie

Cunoscut pentru aroma sa inconfundabilă, ghimbirul este adesea utilizat în curele de slăbire. Datorită conţinutului bogat de vitamine şi minerale, cu puternic efect antioxidant, revitalizează organismul şi ajută la eliminarea toxinelor. Adăugat în ceaiuri, salate sau mâncăruri, rădăcina aromată stimulează secreţia bilei, tratează indigestia, balonarea şi ajută la reducerea grăsimii abdominale. Rădăcina proaspătă de ghimbir poate fi găsită în supermarketuri, în orice sezon, la raionul de legume. Înainte să o cumperi, asigură-te că este tare, netedă şi fără mucegai.
Atenţie!
Consumă ghimbir în cantităţi moderate, deoarece poate avea efecte laxative. Mai mult, nu este indicat persoanelor care suferă de ulcer sau gastrită, pentru că poate irita mucoasa gastrică. Restricţii la consumul de ghimbir au şi femeile însărcinate şi cele care alăptează. 

Uleiul de măsline scade colesterolul

Utilizat frecvent în bucătăria mediteraneană, uleiul de măslnine este apreciat pentru beneficiile aduse siluetei. Este bogat în antioxidanţi şi acizi graşi esenţiali, care contribuie la normalizarea nivelului colesterolului din sânge. Uleiul de măsline este şi un foarte bun laxativ, fără să irite stomacul şi intestinul. Administrate dimineaţa, 1-2 linguriţe de ulei de măsline, în combinaţie cu alte alimente, sunt un adevărat elixir pentru colon, favorizând digestia şi absorbţia vitaminelor şi a mineralelor. Îl poţi folosi în salate, sosuri, marinate, dar şi în loc de unt, întins pe pâine. Cel mai sănătos este uleiul de măsline presat la rece, cu un aspect tulbure şi cu un termen de valabilitate de până la 18 luni de la îmbuteliere.

Avocado, uşor de asimilat

Fructul este bogat în minerale esenţiale şi grăsimi mono-nesaturate (Omega-3, Omega-6), având un rol important în procesul de ardere a grăsimilor, dar şi în menţinerea masei musculare. Uleiurile din avocado sunt uşor de digerat şi de asimilat de către organism, iar alături de vitaminele A, B, D,E, K cresc imunitatea şi întârzie procesul de îmbătrânire a pielii. Poţi consuma avocado crud, în salate, sau gătit în supe-creme şi sosuri.  Fructele coapte sunt moi la atingere şi au culoare verde-închis. Dacă ai cumpărat un fruct verde, lasă-l pe masă câteva zile până îşi va schimba aspectul.

Cu peşte, burtica nu creşte

Vrei să-i aduci organismului tău necesarul de proteine şi vitamine, fără să faci colăcei în jurul taliei? Adaugă în alimentaţia ta cât mai multe preparate pe bază de peşte gras (ton, cod, macrou, sardine, hering, somon), care oferă grăsimi benefice şi ajută la eliminarea celor dăunătoare. O dietă bogată în acizi graşi Omega-3, pe care îi conţine peştele gras, ţine stresul la distanţă şi împiedică formarea depozitelor adipoase. Cel mai indicat este să preparari peştele la cuptor, la grătar sau la abur.

Bonus: nutriţie

*Soia şi produsele pe bază de soia au acţiune benefică asupra concentraţiei de grăsimi din sânge, căci contribuie la scăderea colesterolului rău LDL. Nutriţioniştii recomandă înlocuirea parţială a proteinelor animale din dietă cu proteine de soia.
*Fitosterolii sunt compuşii de origine vegetală care pot reduce cu aproximativ 10 % nivelul de colesterol. Numeroase produse alimentare din magazine sunt îmbogăţite cu fitosteroli.
*Fibrele duc şi ele la scăderea colesterolului – e suficient să mănânci fructe zilnic. Consumând 10 g de fibre zilnic, se obţine o scădere cu 11 % a nivelului de colesterol, în câteva săptămâni.