Pentru a te bucura de rezultate optime, întotdeauna antrenamentele trebuie să fie însoţite de alimentaţie sănătoasă, care să îi furnizeze corpului toate vitaminele şi mineralele de care aceasta are nevoie ca să funcţioneze la nivel optim. Nutriţioniştii vin cu foarte multe recomandări cu privire la alimentele şi băuturile pe care trebuie să le consumăm în cantităţi mici după antrenament sau pe care trebuie să le evităm. Printre ele se numără şi o băutură foarte populară, care ne poate face mai mult rău, decât bine, dacă este consumată după ora de sport. 

După antrenament, sunt şanse mari să îţi doreşti să consumi ceva dulce. Corpul tău este extenuat, iar un smoothie delicios cu fructe poate fi tot ce îţi doreşti. Cu toate acestea, experiţii spun că trebuie să eviţi după antrenament această băutură, deşi conţine vitamine sau minerale: „Smoothie-urile au un conţinut ridicat de vitamine şi minerale, dar cam atât au de oferit. Au un conţinut scăzut de fibre, nu au proteine şi nu au carbohidraţi, mai exact substanţele de care organismul are nevoie după sport‟, spune nutriţionistul Carly James, pentru bestlifeonline.

De asemenea, nutriţionistul Kristin Gilespie spune că gustările de după antrenament trebuie să conţină o varietate de macronutrienţi, inclusiv: proteine, fibre şi grăsimi sănătoase, substanţe care nu se găsesc în smoothie-uri: „Multe smoothie-uri nu se bucură de acest echilibru nutritiv. Ele conţin cantităţi mari de carbohidraţi şi de zahăr‟, explică acesta. Deşi smoothie-urile conţin zaharuri naturale din fructe, consumul oricărui tip de băutură cu zahăr poate diminua nivelul de energie, de după antrenament. Smoothie-urile vin la pachet cu un număr mare de calorii şi uneori cu probleme digestive, precum balonarea. Nutriţionistul Kristin Gilespie spune că dacă eşti obişnuit să consumi această băutură după antrenament, trebuie să te asiguri că este bogată în proteine, săracă în calorii şi în cantitatea de zahăr.

Ce alte alimente trebuie să eviţi?