Migdalele au în compoziţia lor vitamina A, grupul de vitamine B (B1, B2, B3, B6), vitamina C, vitamina E, calciu, fier, mangan, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, acid folic, acid pantotenic, molibden, seleniu, glucide, apă, proteine, grăsimi mononesaturate. Pentru a ne bucura de toate beneficiile migdalelor, nutriţioniştii recomandă să le mâncăm în stare crudă. De asemenea, trebuie să le hidratăm cel puţin 9 ore înainte de a le consuma, pentru a uşura digestia.

Iată care sunt principalele beneficii ale consumului de migdale

Asigură buna funcţionare a inimii. Migdalele sunt o sursă excelentă de grăsimi mononesaturate: 100 de grame conţin 49,9 grame de grăsimi, din care 30,9 sunt mononesaturate. Datorită acestor grăsimi benefice, consumul de migdale ajută la scăderea colesterolului „rău“, protejând astfel sistemul cardiovascular.

Bogate în magneziu şi în potasiu, migdalele au un rol important în menţinerea sănătăţii vaselor de sânge, ajutând şi la reglarea tensiunii arteriale. Potrivit unui studiu realizat de Asociaţia Americană a Inimii, consmul a 45-50 de grame de migdale pe zi reduce riscul unor afecţiuni cardiovasculare.

Susţine funcţia cerebrală. Migdalele conţin riboflavină şi L-carnitină, substanţe care îmbunătăţesc activitatea creierului. În acelaşi timp, consumul de migdale este asociat cu reducerea riscului de inflamaţie care ar putea conduce la tulburări ale creierului, cum ar fi demenţa şi boala Alzeimer.

Superalimentul care luptă cu diabetul. Migdalele au un indice glicemic scăzut. Potrivit mai multor studii, migdalele consumate la o singură masă pot reduce sarcina indicelui glicemic al întregii mese.

Menţine sănătatea oaselor şi a dinţilor. Migdalele conţin magneziu şi fosfor, care au un rol important în producerea şi în menţinerea masei osoase. Astfel, aceşti nutrienţi reduc riscul de facturi şi previn deteriorarea dinţilor.

Susţine sănătatea sistemului digestiv. Consumul de migdale crude îmbunătăţeşte microflora intestinală, crescând concentraţia bacteriilor benefice.

În acelaşi timp, datorită conţinutului de fibre,  migdalele previn constipaţia. Însă specialiştii ne recomandă să consumăm suficientă apă pentru a ajuta procesul digestiv.

Pe lângă rolul laxativ, migdalele sunt şi un bun emolient, hemostatic şi antiseptic intestinal, proteinele conţinute neutralizând parţial sucul gastric. Sunt eficiente în tratarea ulcerului şi a gastritei hiperacide.

Ajutor în controlul greutăţii. Grăsimile sănătoase, proteinele şi fibrele din migdale ajută la controlul greutăţii în procesul de slăbire. Astfel, consumul de migdale ca gustare dintre micul dejun şi prânz oferă senzaţia de saţietate şi ne împiedică să mâncăm alte gustări necorespunzătoare. Potrivit nutriţioniştilor, persoanele care consumă 28 de grame zilnic îşi reduc pofta de a mânca alte gustări necorespunzătoare.

Laptele de migdale este o alternativă extraordinară pentru cei cu intoleranţă la lactoză, fiind recomandat şi în inflamaţia stomacului şi a acceselor de tuse.

Beneficii pentru piele şi pentru păr. Uleiul de migdale este bogat în vitaminele A şi E, acizi graşi monosaturaţi, proteine, potasiu şi zinc, putând fi folosit de către persoanele cu pielea sensibilă, predispusă iritaţiilor. Datorită texturii uşoare, care penetrează rapid pielea, uleiul de migdale este folosit şi pentru combaterea acneei şi pentru prevenirea ridurilor. De asemenea, previne căderea şi deteriorarea părului.

Ca şi nucile, migdalele fac parte dintre alimentele ce pot produce alergii, de aceea trebuie să ne asigurăm că nu suntem alergici înainte de a le consuma. De asemenea, consumul excesiv poate provoca dereglări ale sistemului digestiv (constipaţie, balonare, diaree). Nutriţioniştii recomandă pentru adulţi o doză zilnică de 45-50 de grame.