Deşi nu este o dietă propriu zisă, introducerea afinelor în alimentaţia ta poate avea efecte miraculoase. Medicul nutriţonist Ioana Florentin explică în ce mod influenţează în bine consumul lor, potrivit csid.ro.

Irina Reisler, transformare şocantă de la 100, la 50 de kilograme! Cum a slăbit vedeta de televiziune

Iată şapte dintre beneficiile pe care afinele le au atunci când sunt consumate cu regularitate:

1. Au un conţinut scăzut de calorii şi crescut de nutrienţi şi fibre (100g afine = 57kcal), ceea ce le face potrivite pentru a fi consumate cu moderaţie în curele de slăbire;

2. Conţin tanini ce inhibă ataşarea bacteriilor de pereţii tractului urinar,  protejând astfel de infecţii urinare;

3. Pot ajuta la prevenirea şi refacerea pierderilor de memorie asociate cu vârsta;

4. Conţin antioxidanţi precum anthocyanina, care reduce nivelul de radicali liberi, scăzând astfel riscul apariţiei bolilor de inimă;

10 alimente detoxifiante pe care ar trebui să le incluzi în dieta ta zilnică

5. Reduc uşor tensiunea arterială – un studiu cu durata de 8 săptămâni efectuat pe persoane obeze, cu risc crescut de a dezvolta boala cardiovasculară, a arătat  o scădere a tensiunii arteriale cu 4 - 6 % după consumul a 50 g de afine pe zi;

6. Pot scădea nivelul de LDL colesterol, cel care este responsabil de apariţia plăcilor de aterom de pe pereţii vaselor de sânge;

7. Indicele glicemic scăzut (53) le face potrivite pentru a fi consumate (în cantităţi moderate) de către persoanele cu diabet zaharat sau cu toleranţă scăzută la glucoză.