Săritul corzii - Beneficii 

Arzi calorii 

Poţi arde între 200 şi 300 de calorii în doar 15 minute de sărit coarda, fiind mai eficient şi decât să alergi ori să mergi cu bicicleta. Odată ce majoritatea grupelor mari de muşchi sunt puse în acţiune, acest exerciţiu va avea un efect termogenic - acela de a-ţi creşte temperatura corpului - şi, ulterior, de a produce mai multă energie. 

Ajută la o mai bună coordonare între mai multe părţi ale corpului

Atunci când sari coarda, anumite părţi ale corpului vor “comunica” eficient pentru a duce la bun sfârşit exerciţiul. Există studii care au arătat că săritul corzii a îmbunătăţit coordonarea motorie în rândul unor copii care sufereau de autism, dar şi abilităţile motorii la o echipă de preadolescenţi sportivi. 

Reduce şansele de accidentare 

Chiar şi când ai o zi dinamică, plină de activităţi, atunci când vei sări coarda, şansele de a te accidenta vor fi reduse, iar asta pentru că ai deja o bună coordonare a corpului. Când sari coarda, ai nevoie să menţii pieptul în faţă şi spatele drept, iar asta te va face să fii mai conştient/ă de tine. 

Îmbunătăţeşte sănătatea inimii

Din moment ce săriturile îţi fac inima să pompeze, este excelent pentru sistemul tău cardiovascular şi pentru sănătatea inimii. De exemplu, săriturile pot să crească VO2 max, măsura cantităţii maxime de oxigen pe care o persoană o poate folosi în timpul exerciţiului fizic. Cu cât este mai mare cantitatea, cu atât vei avea mai multă rezistenţă cardiovasculară. Săritul corzii este, de asemenea, benefic şi pentru persoanele care sunt la risc de apariţie a bolilor cardiovasculare. 

Întăreşte sistemul osos

Săritul corzii îţi poate face oasele mai puternice. Atunci când îţi măsori densitatea osoasă, vei observa dacă oasele tale sunt fragile sau, din contră, au suficiente minerale. O densitate osoasă ridicată poate reduce şansele de apariţie a osteoporozei, mai târziu în viaţă.  

Cum să introduci săritul corzii în rutina zilnică?

Poţi face acest lucru unde îşi doreşti, fie în aer liber, fie acasă. Asigura-te doar că suprafaţa pe care stai şi de pe care sari este sigură - nu este alunecoasă, nu se sparge etc. 

  • Începe încălzirea cu săritul corzii, înainte de activităţile fizice propriu-zise.
  • Poţi sări coarda timp de 3 minute între antrenamentele de rezistenţă.
  • Poţi sări coarda timp de 1 minut între exerciţiile care presupun flotări şi abdomene. 
FOTO Shutterstock.com