5 diete care au schimbat lumea

1 81231 original jpg jpeg

Sunt câteva diete care au făcut carieră în toată lumea, pentru că femeile au căutat mereu moduri uşoare să piardă kilograme şi să nu le mai pună la loc. Oricât de fascinant ar părea, trebuie să admitem că, fără efort, nu se poate face nimic. Nici măcar să se piardă kilograme. Nici măcar să nu le mai pui la loc.

Dar, oare, aceste diete chiar sunt bune pentru toată lumea, pentru oricine? Îndeplinesc ele, cu adevărat nevoile nutriţionale ale organismului tău? Păi să vedem!

1.    Dieta săracă în carbohidraţi

E promisiunea că slăbeşti repede. Constă în opţiuni alimentare care nu includ carbohidraţii sau îi includ în cantităţi mici. Se bazează pe consumul masiv de legume şi fructe crude şi carne slabă.

Dieta săracă în carbohidraţi pleacă de la premisa că prin aportul mare de carbohidraţi nivelurile de insulină se dezechilibrează, ceea ce duce la luarea în greutate. Dieta constă într-un aport de 10% de carbohidraţi, 60% de grăsime şi 30% de proteine. Grăsimile trebuie să fie mono şi polinesaturate, adică dintre cele bune – peşte gras, seminţe, ulei de peşte.

2.    Dieta Zone

Promite să slăbeşti 3-4 kg într-o săptămână. Lucrează pe principiul echilibrării balanţei dintre aportul zilnic de carbohidraţi, grăsimi şi proteine, adică să ţii „în zonă“ nivelurile de insulină. Constă în consumul de 40% carbohidraţi, 30% grăsime şi 30% proteine. În privinţa porţiilor, singura unealtă de care ai nevoie e mâna ta. O bucată de carne mai mare decât palma ta înseamnă că porţia e mare. Cât palma ta e bună, mai mică decât palma ta – e puţină.

Această dietă recomandă un aport caloric de 1200 de calorii pentru femei şi 1500 – pentru bărbaţi.

3.    Dieta volumetrică

Se concentrează pe saţietate şi pe senzaţia de saţietate şi satisfacţie după ce ai mâncat. Se bazează pe consumul unor mâncăruri cu densitate scăzută, ca pepenele roşu, de exemplu – are multă apă, densitate scăzută şi dă senzaţia de saţietate. Recomandă consumul produselor cu multă fibră şi împarte alimentele în 4 categorii: Categoria 1 – alimente cu fibră şi legume non-amidonoase, lactate slabe şi supe. Categoria 2 – cereale, paste, orez, peşte, carne slabă, legume, combinaţii alimentare fără grăsime. Categoria 3 – alimente cu densitate moderată -  carne, pizza, brânzeturi, cartofi prăjiţi, pâine, îngheţată, prăjituri.

Categoria 4 – alimente cu densitate mare – biscuiţi, ciocolată, nuci, unt şi ulei. Dieta recomandă doar alimentele din primele 2 categorii pentru pierderea kilogramelor.

4.    Dieta South-Beach

Promite că slăbeşti între 3 şi 5 kg în primele două săptămâni. Planul alimentar e variat şi nu implică numărarea caloriilor, a gramelor de grăsime şi a carbohidraţilor sau pe măsurarea porţiilor. Include trei mese pe zi, două gustări şi un desert proteic.  Se concentrează pe echilibrarea carbohidraţilor răi şi a grăsimilor rele cu cele bune. Cere moderaţie în porţii.

E alcătuită din trei faze – faza 1 – presupune eliminarea carbohidraţilor. Faza 2 – creşte aportul de carbohidraţi cu 27% din totalul zilnic de calorii. Faza a treia – presupune consumul cu 28% din totalul zilnic de calorii şi păstrarea acestui mod de alimentaţie pe toată durata vieţii.

5. Dieta Atkins

Îţi promite să slăbeşti 7 kg în două săptămâni. Restricţionează accesul la carbohidraţi (pâine, cartofi, orez, ciocolată, chipsuri, cereale) şi zahăr. Când grăsimea e folosită drept combustibil se mobilizează. Nu se acumulează, aşa că pierzi kilograme şi colesterol.

Constă în 4 faze. Faza 1- de inducţie, faza 2 – continuarea, faza 3 – premenţinerea greutăţii – faza 4 – păstrarea pe viaţă a modelului alimentar Atkins. Sunt interzise total băuturile alcoolice.

Sursa foto: juliadiets.com



Recente

medic incepator jpg
bnb@clikpentrufemei ro (1) jpg
Alege un desert preferat si afla cum esti perceput  Sursa foto shutterstock 1013046382 jpg
O femeie care pleaca in concediu  jpg
Culoarea preferata  Sursa foto shutterstock 2360547709 jpg
cursuri functionari curs resurse umane jpg
Beneficiile extrasalariale si afacerile la inceput de drum de ce ai nevoie de ele jpg
Stima de sine jpg
Minimalimul emotional  Sursa foto shutterstock 2409609473 jpg
psiholog jpg
Cum sa scapi de stres in opt secunde  Sursa foto shutterstock 1771976678 jpg
Test  Care fata e mai atragatoare  Sursa foto Pixabay si Shutterstock jpg
vise jpg
Test  Alege 3 animale  Sursa foto shutterstock 2156214857 jpg
De ce vezi adesea 1111  Sursa foto shutterstock 285177449 jpg
protectie spirituala jpg
Ce senzatii fizice dau diverse emotii  Sursa foto shutterstock 259347731 jpg
culori jpg
Regula 3 30 300 pentru a fi fericit  Sursa foto shutterstock 2228784763 jpg
Tendinta pe retelele sociale de combatere a strestului  Tapping EFT  Sursa foto shutterstock 2141108933 jpg