8 reguli care te ajută să ai o viaţă echilibrată
A avea succes la locul de muncă reprezintă pentru oricine o mare satisfacţie, însă a-ţi păstra şi echilibrul în viaţa personală este de asemenea important. Deşi într-o lume în care lucrurile se întâmplă mereu pe fugă poate deveni o provocare să faci acest lucru, ţine cont de aceste sfaturi care te pot ajuta să îţi menţii liniştea, chiar şi la serviciu.
1. Setează-ţi priorităţile
Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să îţi identifici şi să îţi setezi priorităţile. Munca, familia, prietenii, relaţia – toate trebuie să fie puse în ordine ca să te poţi concentra pe fiecare în parte. Nu încerca să îţi împarţi atenţia în mai multe direcţii, în acelaşi timp. Nu vei face altceva decât să îţi complici viaţa.
2. Respectă-ţi timpul privat
Nu lăsa ca munca să devină prioritatea ta numărul 1 şi să îţi neglijezi viaţa personală. Dacă ţi-ai programat anumite activităţi în timpul liber, nu le întrerupe cu ceva legat de muncă. Bucură-te de timpul liber şi în acest fel vei da mai mult randament la serviciu.
3. Închide notificările telefonului
Alertele pe care le primeşti pe email îţi pot distrage atenţia atunci când ai plecat de la serviciu, nereuşind astfel să te deconectezi. Ia o pauză şi eliberează-ţi mintea de toate sarcinile pe care le ai de îndeplinit.
4. Învaţă să spui nu
Câteodată pot apărea situaţii în care eşti nevoită să rămâi să lucrezi după program, ceea ce nu e neapărat un capăt de ţară, dacă nu se întâmplă frecvent, ci doar ocazional. Situaţii neprevăzute se pot ivi mereu, însă uneori este sănătos să înveţi să ai puterea să refuzi politicos.
5. Lasă munca la muncă
Din momentul în care ai părăsit clădirea în care lucrezi, ar fi bine să nu mai ai nici măcar un singur gând legat de muncă. Dacă ai avut parte de o zi stresantă şi nu ai reuşit să îţi duci toate sarcinile la bun sfârşit, notează-ţi pe o hârtie ce ai de făcut şi apucă-te de ele ziua următoare, cu mintea limpede.
6. Somnul este important
Somnul este un factor extrem de important pe care nu ar trebui să îl neglijezi, creierul are nevoie de odihnă. Ideea este să lucrezi inteligent, nu mult. Prioritizează-ţi activităţile şi încearcă să le termini într-un anumit interval de timp. Dacă eşti obosită, încearcă să îţi concentrezi toată atenţia şi să nu îţi pierzi răbdarea.
7. Deconectează-te cu ajutorul activităţilor relaxante
Fie că alegi să faci sport sau să mergi la înot, ori poate la o plimbare în parc, pe jos sau cu bicicleta, la un film împreună cu partenerul, la ore de canto, orice activitate care îţi face plăcere şi te relaxează este bine-venită.
8. Planifică-ţi vacanţa
Chiar dacă mai ai de aşteptat până să îţi iei concediu, e bine să îţi alegi din timp destinaţia în care vei merge, biletele fiind chiar mai ieftine dacă le achiziţionezi mai devreme. Câteva zile de relaxare în locul dorit te vor ajuta să îţi reîncarci bateriile pentru o bună perioadă de timp. Chiar şi la sfârşit de săptămână îţi programa o mini-excursie.