Avantajele şi dezavantajele dietei cu fibre

1 72242 original jpg jpeg

Indicată doar pentru o perioadă scurtă de timp, dieta cu fibre trebuie ţinută sub monitorizarea unui nutriţionist. Ea este recomandată în deosebi persoanelor obeze, care se confruntă cu trigliceride şi colesterol mare şi costipaţie.

Fibrele se referă la tipurile de carbohidraţi pe care organismul nu le poate descompune sau absorbi. Chiar şi în aceste condiţii,fibrele sunt nutrimenţi necesari,deoarece ajută la menţinerea sănătăţii corpului. În medie,o persoană ar trebui să consume între 20 şi 35 de grame de fibre în fiecare zi.

Dau senzaţia de saţietate

Alimentele bogate în fibre au o densitate mare,ceea ce înseamnă că au nevoie de mai mult timp de digerat. Alimentele care conţin fibre stau mai mult timp în stomac înainte de a trece prin restul tractului digestiv,dând senzaţia de saţietate. În felul acesta,reduci gustărileîntre mese.

Uşurează digestia

Fibrele ajută la reglarea mişcărilor tractului digestiv şi a intestinului prin încetinirea progresiei scaunelor. Acest lucru ajută corpul să absoarbă mai multă apă. De asemenea,se reduce incidenţa constipaţiei şi a sindromului de colon iritabil.

Ţine sub control colesterolul

Fibrele solubile care se găsesc în ovăz,tărâţe,fasole şi unele fructe ajută la reducerea nivelului de lipoproteine ​​cu densitate joasă şi a colesterolului „rău“. Nivelurile ridicate de lipoproteine ​​cu densitate mică şi colesterolul ridicat pot duce la boli de inimă.

Reglează nivelul de zahăr din sânge

Fibrele încetinesc absorbţia zahărului în sânge. Persoanele cu diabet zaharat şi care mănâncă cel puţin 50 de grame de fibre pe zi ţin sub control nivelul de glucoză din sânge mai bine decât cei care mănâncă mai puţine fibre,susţin specialiştii.

Balonare,crampe şi flatulenţă,printre dezavantaje

Deoarece fibrele absoarb apă,trebuie să creşti aportul de apă pe măsură ce consumi fibre. În caz contrar,rişti să te confrunţi cu balonare,crampe şi flatulenţă. Pentru a preîntâmpina astfel de neplăceri,este bine ca înainte de dietă să consulţi un nutriţionist.



Recente

Mesaje text, relatie, foto shutterstock jpg
3 semne ca ai anxietate relaționala  Sursa foto Shutterstock 2002193720 jpg
autosugestie jpg
Regula 333 sau metoda care te ajută să scapi de anxietate, foto shutterstock jpg
trezitul devreme si starea de spirit, foto shutterstock jpg
Cele mai ascunse secrete ale zodiilor, shutterstock  jpg
Gesturi care lasa celorlalti o impresie proasta  Sursa foto Shutterstock jpg
anxietate shutterstock 1418979635 jpg
Reguli de bune maniere care sunt frecvent încălcate, foto shutterstock jpg
Bomboane jpg
Cum sa faci ca afacerea ta sa conteze 3 strategii pentru succes jpg
semnificatia zilei de nastere foto shutterstock 2031304499 jpg
rugaciuni pentru casnicie trainica shutterstock 178817489 jpg
shutterstock 1647140854 jpg
1 inaltarea sfintei cruci jpg jpeg
concediere   office g1090d99cf 1280 png
fidelitate jpg
Test de personalitate jpg
dinti de aur jpg
menstruatie jpg