Când ştii că trebuie să consumi mai multe grăsimi sănătoase? Iată câteva semnale pe care ţi le poate da organismul!

2 shutterstock 396446890 jpg jpeg

Atunci când faci anumite alegeri cu privire la alimentele pe care le consumi, ţine cont să introduci în dieta ta şi grăsimile sănătoase! Organismul are nevoie de o anumită cantitate de grăsimi „bune‟ pentru a funcţiona optim.

Grăsimile sunt considerate adesea substanţe „de evitat‟, însă există două categorii de grăsimi, cele nesănătoase şi cele sănătoase. Grăsimile sănătoase reprezintă substanţele care protejează organele, ajută la menţinerea temperaturii optime a corpului, susţin sistemul imunitar şi oferă energie. 

Ideal este ca 20-30% din totalul de calorii consumate zilnic să provină din grăsimi sănătoase. Printre alimentele care conţin grăsimi „bune‟ se numără: ulei de măsline, avocado, brânzeturi, ciocolata neagră, ouă, chia, edamame, seminţe de floarea soarelui, ulei şi lapte de soia, unt de arahide, seminţe de dovleac, seminţe de in, peşte gras (macrou, hering, somon, sardine, ton) sau nuci.

În cazul în care organismul nu primeşte suficiente grăsimi sănătoase, el te va avertiza prin diferite semnale. Iată câteva dintre ele!

Îţi este tot timpul foame

Senzaţia de foame care apare mereu ar putea semnala faptul că nu consumi atât de multe grăsimi sănătoase pe cât ar trebui. Grăsimile reglează pofta de mâncare şi controlează senzaţia de saţietate. Dacă, în ultima perioadă, te confrunţi cu această problemă, încearcă să introduci în alimentaţia ta, grăsimi sănătoase, precum: brânzeturi, iaurt integral, peşte, seminţe şi cele din lista de mai sus! 

Citeşte şi: Beneficiile nucilor de macadamia: îmbunătăţesc digestia, protejează inima, favorizează slăbirea sănătoasă

Nu te poţi concentra şi eşti mereu obosit

Dacă nu te poţi concentra pe lucrurile pe care le ai de făcut, dar te-ai odihnit suficient, ar putea fi un semn că nu incluzi suficiente grăsimi în dietă. Creierul „se hrăneşte‟ cu grăsimi, aşa că atunci când stomacul nu primeşte grăsimi sănătoase şi creierul va procesa mai lent informaţiile.

Acizii graşi, precum omega-3 îmbunătăţesc memoria şi concentrarea, reglează starea spirit şi previn depresia. Printre cele mai bune surse de acizi graşi omega 3 se numără: somonul, sardinele, heringul, ulei de peşte, tofu, ouă, seminţe de in.

 

Ai pielea uscată şi nicio cremă nu te ajută

Pielea se hidratează prin sebum, care este produs din grăsimea care este stocată în organism. Atunci când există un nivel scăzut de grăsimi în corp, organismul secretă mai puţin sebum, lucru care poate face ca pielea şi părul să devină mai uscate. O alimentaţie bogată în grăsimi este esenţială, aşa că nu uita să consumi cât mai multe seminţe de in, dovleac, floarea soarelui, tofu, nuci, peşte şi, de asemenea, hidratează-te cât mai mult!

Citeşte şi: Cât peşte trebuie să mâncăm, pe săptămână, pentru o dietă sănătoasă 

Îţi este în permanenţă frig

Grăsimea are un rol esenţial în termoreglare, iar o alimentaţie incorectă poate duce la o permenentă senzaţie de frig. Aşa că, dacă îţi este frig atunci când aerul condiţionat sau centrala termică se află la o temperatură rezonabilă, atunci acesta ar putea fi un semn că nu consumi suficiente grăsimi sănătoase.

Sursă foto: Shutterstock