Cum poţi să te faci înţeleasă la serviciu
Dacă ţi se întâmplă tot mai des să spui una şi colegii tăi să înţeleagă alta, poate că nu este în totalitate vina lor. Pentru a te face mai bine înţeleasă, încearcă şi câteva trucuiri simple!
Simplu înseamnă clar
Te-ai surprins adesea că te pierzi în detalii când încerci să explici ceva colegilor? Orice amănunt le distrage atenţia,de aceea ar fi mai bine să rămâi la subiect.
Atenţie la tonul vocii!
Orice ai vrea să spui unui coleg sau unui şef,intonaţia îţi va influenţa mult mesajul. Tonul îţi trădează îndoiala,indiferenţa,entuziasmul sau mânia.
Gândeşte-te în câte feluri poţi spune un simplu „Da” şi ce gamă largă de stări sufleteşti poate transmite.
De aceea,este ideal să nu ridici glasul şi să-ţi păstrezi calmul. În acest fel,nu vei isca neînţelegeri.
Şi corpul tău vorbeşte
Ai fi surprinsă cât de mult îi poate încuraja limbajul corpului pe oameni să accepte ceea ce le spui.
Braţele destinse pe lângă corp şi palmele deschise fac pe oricine să înţeleagă că eşti sinceră. În schimb,pumnii încleştaţi sau mâinile în şolduri te arată agresivă,nerăbdătoare.
La viitoarea discuţie,ia în calcul şi acest aspect şi vei câştiga receptivitatea celor care te ascultă.