Cum te adaptezi la noul loc de muncă
Începuturile pot fi foarte solicitante când ai un nou serviciu. Trebuie să te integrezi într-un colectiv deja închegat, să dovedeşti de ce eşti capabilă şi să faci repede şi bine tot ce ţi se cere. Noi îţi dăm câteva sfaturi care să te ajute!
Prima impresie este importantă
Şi noii tăi colegi vor fi curioşi să te cunoască,aşa că de ce să nu-i întâmpini cu un zâmbet sincer? Este benefic să fii politicoasă cu toate persoanele pe care le întâlneşti,indiferent dacă este recepţionera de la intrare sau şeful tău. Nu aştepta să te prezinte cineva,ci ia tu iniţiativa de-a face cunoştinţă cu noii colegi. Dacă vor vedea că eşti o persoană caldă,te vor îndrăgi mai repede şi vor fi dispuşi să-ţi acorde susţinerea lor atunci când vei avea nevoie de ajutor.
Încearcă să fii activă
Poţi câştiga simpatia colegilor dacă te oferi să-i mai ajuţi când sunt depăşiţi de volumul de lucru. Ai grijă totuşi să fie ceva la care să te pricepi. În caz contrar,mai mult îi vei încurca decât ajuta.
Informează-te despre sarcinile tale
De îndată ce ţi s-a arătat care este locul tău,solicită o întrevedere cu cel care ţi-e şef pentru a afla ce îndatoriri şi reguli trebuie să respecţi. Este bine să pui întrebări dacă ai nelămuriri,pentru că aşa arăţi că te interesează ceea ce se întâmplă în jurul tău şi că încerci să te implici încă din primele zile.
Cunoaşte-ţi colegii
Este greu să legi prietenii în timpul orelor de lucru,dar poţi profita de pauza de masă pentru a afla câte ceva despre colegii tăi. Află ce pasiuni au pentru a descoperi dacă aveţi unele în comun. Este şi un bun prilej să fii la curent cu micile „bârfe“ dintre colegi. Îţi poţi forma o idee despre colectiv,dar limitează-te la a asculta,fără a răspândi zvonurile!
Sfatul specialistului:Oana Gabriela Badea,psiholog şi psihoterapeut;e-mail:oana.ipati@gmail.com
În general,schimbările care apar în viaţă pot fi destul de stresante. Obţinerea unui nou loc de muncă poate reprezenta atât o sursă de bucurie,cât şi un motiv de îngrijorare. De aceea,este bine să te interesezi din timp despre eventualele situaţii neprevăzute care n-au fost discutate în cadrul interviului de angajare. Astfel,nu vei lăsa loc neînţelegerilor care-ţi pot pune în pericol procesul de acomodare. Descoperă încă de la început cum te pot ajuta cunoştinţele dobândite în timp,astfel încât să poţi contribui la desfăşurarea activităţilor individuale sau la solicitările colegilor de echipă de la serviciu.