Dieta fără zahăr, la îndemâna oricui. Aşa vei scăpa mai uşor de simptomele de sevraj!

1 shutterstock 403905217 jpg jpeg

În ultima vreme, a devenit populară dieta fără zahăr, deoarece în fiecare zi tot mai multe persoane descoperă cât de mult zahăr este ascuns în alimente obişnuite, în special în cele preambalate, şi câte de bine se simt după ce renunţă la dulciuri şi alte surse alimentare de zahăr. Află cum să începi o detoxificare şi la ce să te aştepţi când ţii o dietă fără zahăr!

În secolul al XX-lea, cerealele, sucurile şi bomboanele au intrat în dieta multora, iar consumul de zahăr a crescut vertiginos. Corporaţiile şi-au mărit profiturile prin lansarea unor campanii care au susţinut că zahărul este un aliment sănătos. „Dacă zahărul îngraşă atât de mult, de ce atât de mulţi copii sunt slabi?‟ şi „Zahărul este un factor vital într-o dietă sănătoasă‟ au fost unele dintre anunţurile unor campanii din anii `50 şi `70 din SUA.

Curând după aceea, oamenii de ştiinţă au descoperit efectele nocive ale zahărului asupra corpului uman. Excesul are efect inflamator, poate duce la diabet, rezistenţă la insulină, boli de inimă şi obezitate, boli cronice. În consecinţă, mulţi au apelat la detoxificări pentru a elimina zahărul din corpul lor.

Femeile ar trebui să consume 6 linguriţe de zahăr pe zi, iar bărbaţii 9. Cu toate acestea, ajungem să consumăm în medie 20 de linguriţe de zahăr zilnic, ceea ce favorizează îngrăşarea şi afecţiunile dentare. Acesta este motivul pentru care dieta fără zahăr prinde la mulţi în prezent. O detoxificare poate reseta relaţia corpului cu zahărul, îţi va reduce pofta de zahăr, riscul de diabet şi boli cardiovasculare. Totuşi, nu este o dietă uşoară, pentru că zahărul dă dependenţă. O detoxificare de zahăr de 3 zile ar putea fi cea mai bună opţiune pentru început. Te va face să te simţi mai puţin obosit, mai echilibrat emoţional.

Citeşte şi:

5 efecte nefaste dovedite ale excesului de zahăr

Dieta fără zahăr n-ar trebui să fie temporară

Când urmăreşti să ţii o dietă fără zahăr, elimini sursele evidente de zahăr, cum ar fi băuturile carbogazoase, dulciurile, sucurile din comerţ. Menţinerea aportului de zahăr sub 15 g pe zi ar fi un început bun. Odată ce scoţi zahărul din dietă te vei putea bucura din nou de zaharurile naturale. Zahărul este o substanţă despre care s-a demonstrat că eliberează dopamină şi opioide în creier, iar ambele favorizează apariţia dependenţei. Prin urmare, poate dura câteva zile bune până când organismul se va adapta la noua dietă şi nu-ţi va mai cere zahăr. Este important să păstrezi dieta mai mult timp pentru a obţine efectele dorite. De asemenea, încearcă să rămâi la această dietă şi s-o introdusi în stilul de viaţă pentru a nu avea probleme de sănătate.

Trucuri să scapi mai uşor de dependenţa de zahăr

Pentru a-ţi fi mai uşor, redu aportul de zahăr progresiv. În plus, mănâncă mai multe alimente care conţin proteine şi grăsimi sănătoase, deoarece acestea te menţin sătul mai mult timp şi reduc pofta de dulce. Deshidratarea este, de asemenea, un factor care stimulează pofta de zahăr, deci ţine mereu la îndemână o sticlă de apă. Dacă nu scapi de nevoia de a mânca ceva dulce, recurge la fructe şi legume dulci. Beneficiile pe termen lung ale detoxificării ocazionale de zahăr te vor face să apreciezi dieta fără zahăr.

La ce să te aştepţi când ţii dieta fără zahăr?

.

Nu-ţi fie teamă să elimini zahărul încet! Renunţarea la orice este un progres anevoios, iar, când urmăreşti să faci o detoxificare de zahăr, ar trebui să te aştepţi la unele neplăceri. Poţi avea simptome de sevraj: dureri de cap, ameţeli şi poftă crescută de a mânca alimente dulci. Odată ce ai trecut peste acestea, te vei îndrepta către o resetare a corpului.

Te poţi aştepta să găteşti mai mult. Alimentele preambalate conţin adesea o mulţime de zaharuri adăugate. Citeşte cu atenţie etichetele şi nu fă-ţi timp pentru gătit. Optează pentru mai multe legume şi proteine. Consumul unui mic dejun sănătos şi echilibrat va regla nivelul de zahăr din sânge, deci nu renunţa la acesta. Nu uita să te hidratezi bine! Bea apă după trezire şi între mese. Îţi va reduce mult simptomele de sevraj.

Stevia sau zahăr? Cât de benefic este acest substituent al zahărului, ce gust are şi reacţiile adverse

Alternative delicioase la deserturile tradiţionale pentru diabetici. Idei de răsfăţ dulce, care nu afectează sănătatea

Cum să scapi de simptomele sevrajului

Trecerea printr-un sevraj de zahăr te poate duce la epuizare şi iritabilitate, dar există câteva trucuri care te ajută să previi simptomele acestuia. Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poţi face este să acorzi o atenţie deosebită declanşatoarelor alimentare. Dacă stresul te face să ai poftă de dulce, caută o nouă modalitate de a gestiona stresul, deoarece simptomele tale vor fi mai puternice dacă devii stresat în timpul sevrajului. Te-ar mai putea ajuta o suplimentare a magneziului. Magneziul ajută la reglarea funcţiilor organismului şi poate fi deosebit de util în combaterea durerilor de cap. Îl poţi procura şi din spanac, fasole, nuci, lapte şi carne de vită. În plus, respectă-ţi programul de somn. Lipsa somnului poate agrava pofta de dulce.

FOTO: Shutterstock