Dieta Rina îţi accelerează metabolismul

1 71244 original jpg jpeg

Gândită ca un plan alimentar care să furnizeze corpului energie, dieta Rina este în prezent una dintre cele mai populare cure de slăbire, pentru că te poate scăpa de până la 20 de kilograme, dacă o ţii până la capăt - adică 90 de zile.

Această cură de slăbire are la bază principiile alimentare de care ţin cont sportivii,ca să aibă mai multă energie şi pentru a se menţine în formă. Deşi se spune că,dacă urmezi această dietă,nu îţi rişti sănătatea,aşa cum se întâmplă când urmezi dietele rapide şi restrictive,te sfătuim să ceri părerea unui medic înainte. Mai ales dacă suferi de anumite probleme de sănătate şi iei tratament.

Este varianta îmbunătăţită a dietei disociate

Această dietă este o adaptare a dietei disociate şi are ca scop resetarea metabolismului,prin faptul că organismul primeşte în fiecare zi un alt tip de macronutrient (proteine,carbohidraţi,legume şi fructe şamd) şi arde calorii pentru digestia fiecăruia. De asemenea,ajută digestia,pentru că nu permite combinarea mai multor tipuri de alimente,cu timp de digestie diferit.

Ce reguli trebuie să urmezi

Cea mai importantă condiţie în această dietă este să mănânci disociat- mai precis,câte o categorie de alimente pe rând,ca să se digere mai uşor. O altă regulă de bază este respectarea meniului din fiecare zi,fără a-l inversa ori combina. Începi cu ziua de proteine,continui cu alimentele cu amidon,în a treia zi mănânci carbohidraţi şi,în a patra,fructe.

Apoi o iei de la capăt,timp de trei luni. În fiecare lună trebuie să ţii un fel de post negru cu apă,fără să mănânci solide. De fapt,poţi să bei apă,ceai neîndulcit şi cafea neagră. Stabileşte,de exemplu,ca ziua de post să fie în ultima zi a lunii. Important este să fie între ziua de proteine şi cea de fructe,ca să renunţi la una din zilele cu amidon şi carbohidraţi.

Ce mănânci în cele 3 luni

Micul dejun trebuie să fie asemănător în toate cele 90 de zile şi va consta într-un fruct şi suc proaspăt de fructe. La prânz,în prima zi,poţi mânca 200 de grame de carne fiartă sau friptă,peşte,ouă,brânză şi iaurt. Dacă simţi nevoia,poţi mânca şi o porţie mică de pâine cu supă. La cină ai acelaşi meniu,doar că scoţi supa şi pâinea din meniu.

În a doua zi mănânci legume fierte sau înăbuşite,orez,roşii gătite şi poti adăuga şi o salată cu o felie de pâine,daca simţi nevoia. Cina este asemănătoare cu prânzul,doar că porţiile sunt mai mici şi renunţi la pâine.

În a treia zi te poţi delecta cu paste,pizza,cu garnitură de legume şi sos de roşii. La cină,ai putea să te răsfeţi cu o prăjitură tip chec sau cu câteva felii foarte subţiri de pâine.

A patra zi constă în fructe,la alegere. Singura regulă este că trebuie mâncat câte un fruct la două ore,ca să accelerezi metabolismul.

Bine de ştiut!

Dacă vrei ca această dietă să aibă rezultate şi să-ţi îmbunătăţeşti sănătatea,optează pentru produse cât mai naturale,este de părere nutriţionistul Raluca Mihaela Glişcă. Astfel,când ai zi de proteine,alege produse cu cantitate redusă de grăsime,cum ar fi carnea slabă sau peştele,iar în ziua de carbohidraţi mizează pe paste integrale,pizza cu blat integral,îngheţată cât mai naturală,ciocolată neagră.

3c3a1c3ee497eb94cac198de976533f2 jpg jpeg

Raluca Mihaela Glişcă,tehnician nutriţionist,www.ralucamihaela.ro

Tel. 0786. 437.244

Dieta Rina este una dintre cele mai în vogă si eficiente diete. În plus,nu este foarte greu de urmat,deoarece nu există riscul de înfometare,iar corpul nu va duce lipsă de un anumit macronutrient. De asemenea,micul dejun compus din fructe şi aportul crescut de apă va spori funcţia de detoxificare a corpului. Înainte de a urma această dietă cere părerea medicului specialist,pentru că este recomandată strict persoanelor fără probleme de sănătate. Dacă suferi de o afecţiune la stomac,precum gastrită sau ulcer,evită să o urmezi. Consumul mare de fructe şi legume poate creşte aciditatea gastrică şi îţi poate agrava problemele de sănătate. Deşi multe persoane au reuşit să slăbească cu această dietă,pe termen lung este necesar un echilibru în alimentaţie pentru a-ţi păstra greutatea.