Evită aceste diete-minune! Te îmbolnăvesc

1 72566 original jpg jpeg

Unele cure de slăbire sunt gândite astfel încât să le poţi ţine ani buni şi după ce ai slăbit cu ajutorul lor. Devin un mod de viaţă. Altele, în schimb, devin nocive dacă se menţin după ce „şi-au făcut treaba”.

Nu puţine sunt persoanele care trec de la un regim la altul,pentru că nu obţin rezultatele scontate. Nutriţioniştii nu recomandă un astfel de comportament. Pentru că unele diete,ţinute timp îndelungat,pot produce carenţe importante de vitamine şi de minerale. În traducere,probleme digestive,căderea părului,tulburări de comportament,de somn.

Dieta Dukan favorizează carenţele de vitamine

Faimoasa dietă cu ajutorul căreia au slăbit multe vedete,presupune reducerea porţiilor şi renunţarea la carbohidraţi şi la grăsimi. Regimul Dukan cuprinde patru etape importante. În „etapa de atac“ se consumă doar proteine,în „etapa de întărire“ se adaugă proteinelor şi legume.

Dieta Dukan,cu bune şi cu rele!

Cea de-a treia fază a dietei,„etapa de consolidare“,îţi permite să mănânci 100 de alimente,combinate după gust. Ultima etapă,„etapa de stabilizare“ presupune o alimentaţie normală,dar moderată.

Concluzia:Dacă mănânci multe proteine şi renunţi la vegetale,rişti să privezi corpul de vitamine şi minerale esenţiale pentru sănătate.

Dieta disociata atrage ca un magnet efectul Yo-yo

Te-ai hotărât să slăbeşti şi vrei să încerci dieta disociată,a cărei regulă de bază este să mănânci la o masă alimente care fac parte dintr-o singură grupă. Principiul poate fi respectat şi pentru celelalte două mese principale ale zilei. Dieta a cunoscut de-a lungul timpului variaţii,cât să fie potrivită pentru toată lumea.

Există dieta disociată pe zile,când se consumă o singură grupă de alimente,dieta disociată pe mese,când se mănâncă,spre exemplu,la micul dejun glucide,la prânz proteine şi seara legume,şi dieta disociată pe alimente,care se bazează pe consumul unui singur aliment pe zi. La acestea se mai adaugă şi alte variante,cu mici modificări,dar care păstrează acelaşi principiu:nu se amestecă proteine cu lipide şi cu glucide.

Concluzia:Slăbeşti uşor,dar te vei îngrăşa după ce nu o mai ţii la fel de rapid,ba poţi câştiga mai multe kilograme decât ai slăbit. Aceste urmări nedorite sunt date de efectul Yo-Yo.

Cum fentezi efectul Yo-yo!

Fereşte-te cât poţi de dietele-fulger!

Nutriţioniştii spun că nu există diete care te slăbesc rapid. Ritmul normal de slăbire este de 500 g-1 kilogram pe săptămână. De exemplu,în cazul unei persoane cu exces ponderal mare (50-60 kg în plus),perioada alocată revenirii la greutatea normală poate fi de 1 an sau de 2 ani.

Dacă este vorba despre un exces de greutate,aceasta constituie o adevărată problemă de sănătate şi trebuie tratată.