Fă-ţi viaţa mai uşoară la serviciu
La serviciu, nu putem reacţiona la fel ca între prieteni. Relaţiile şi mizele sunt diferite, iar implicarea emoţională nu-şi are locul aici. Şi asta deoarece prea multă emotivitate te face să vezi lucrurile altfel decât sunt.
Nu te reduce la ceea ce munceşti
Şeful îţi spune că dosarul pe care tocmai l-ai predat nu este întocmit aşa cu şi-ar fi dorit. Tu te gâneşti că nu te pricepi la nimic şi că totul se va termina prost.
Sfat: Lipsa încrederii în sine te face să iei în nume personal ceea ce priveşte numai munca ta. Asta este,aprecierile pentru treaba bine făcută sunt,de obicei,mai rare decât criticile. Încearcă să nu te demoralizezi! Acum ştii ce ai de făcut,iar data viitoare te vei descurca mai bine.
Lasă animozităţile deoparte
Nu îţi place colegul acela prea insistent şi faci tot posibilul să-l eviţi,de la a pierde 10 minute în parcare pentru a nu te întâlni cu el până la a renunţa la prânz dacă-l zăreşti în sala de mese.
Viaţa profesională te obligă să fii politicoasă,aşadar trebuie să-i acorzi persoanei respective un pic de atenţie. Sunteţi colegi,nimeni nu vă obligă să deveniţi cei mai buni prieteni.
Sari în ajutorul tuturor şi însoţeşti pe oricine la cafea. Vrei să placi şi faci orice pentru asta. Şi în acest timp,munca ta are de suferit.
Eşti plătită să-ţi faci treaba, nu să-i faci pe ceilalţi să se simtă bine. Sigur, este normal să vrei să te înţelegi bine cu toată lumea. Dar să vrei să le faci tuturor pe plac este cu totul şi cu totul altceva. Dă prioritate sarcinilor de serviciu şi amână şueta până în pauza de prânz.
Situaţie:
Luni le povesteşti ce-ai făcut în weekend. Marţi le aduci ultimele poze ale copiilor tăi. Miercuri le spui despre ultima ceartă cu mama ta.
E posibil ca la serviciu să fii văzută ca o persoană care amestecă viaţa privată cu cea profesională iar şefii nu vor să-ţi acorde responsabilităţi. Ţine unele lucruri pentru tine şi nu povesti totul în detaliu. Dacă vrei să faci conversaţie, vorbeşte despre lucruri mai puţin personale (un film văzut, o carte citită).
Ţine-ţi nervii sub control
Cineva nu e de acord cu tine şi tu ieşi din birou trântind uşa. În plus,aştepţi şi scuze de la colegul care te-a contrazis.
Sfat:
La serviciu, păstrarea calmului figurează în regulamentul de ordine interioară. Dacă nu poţi să-ţi ţii nervii în frâu şi să păstrezi un ton normal, fă o pauză ca să te calmezi. Când reuşeşti să te controlezi,poţi relua discuţia pentru a rezolva problema.