Fără colăcei şi aripioare!

1 75573 original jpg jpeg

Mai e puţin şi pleci în concediu. Îţi faci probleme că nu o să intri în costumul de baie? Dacă urmezi câţiva paşi simpli, vei avea iar silueta dorită.

Grăsimea în exces pe abdomen şi coapse are o cauză. Proteinele, carbohidraţii şi grăsimele sunt transformate, după ce ajung în corp, în acizi graşi, aminoacizi şi glucoză – un excelent combustibil pentru buna funcţionare a organismului. Energia eliberată va fi consumată la puţin timp după ce alimentele au fost descompuse, iar excesul va fi stocat sub forma depozitelor adipoase. Acei colăcei din zona abdomenului sunt periculoşi, fiindcă grăsimea se poate grupa în jurul organelor, afectându-le funcţia şi îmbolnăvindu-le. 

Consumă zilnic fibre solubile  

Nutriţioniştii spun că e bine să consumi 10 grame de fibre solubile pe zi. Fibrele ajută digestia şi ajută detoxificarea. Tot ele dau o senzaţie de saţietate de durată, astfel că nu vei mai mânca aşa mult. Consumă, cu măsură, mere, boabe de fasole fiartă, banane, morcovi, citrice, stafide, caise, sfeclă, piersici, orz, mazăre şi linte, tărâţe de ovăz, seminţe de susan.

Alege fructe cu vitamina C 

Dacă eşti stresată, corpul secretă hormonul numit cortizol. Secreţia prelungită de cortizol duce la modificări metabolice care au drept consecinţă, printre altele, depunerea de grăsime în zona abdominală. Din fericire, alimentele care conţin vitamina C scad, pe cale naturală, nivelul de cortizol. Aşadar mănâncă multe citrice (portocale, lămâi, kiwi) dar şi cireşe, pătrunjel, morcovi, conopidă, căpşuni şi ardei gras.

Caută iaurtul potrivit 

Nutriţioniştii te sfătuiesc să consumi în fiecare zi, cu 30 de minute înainte de masă, un iaurt degresat sau kefir. Acest tip de produse oferă enzime care ajută metabolismul şi reduc senzaţia de foame.

Verifică aportul caloric al alimentelor 

Fii mai atentă la ceea ce consumi. Citeşte cu atenţie etichetele produselor. Dă la o parte bombele calorice (dulciuri, produse cu margarină, unt, maioneză, sosuri ş.a.m.d.), alege carnea slabă, ciupercile, cerealele integrale, uleiul de măsline. Calculează aportul caloric al alimentelor pe care le consumi, astfel încât acesta să nu depăşească 1.000 de calorii pe zi.

Elimină grăsimile nesănătoase 

Primul pas este să renunţi la alimentele cu grăsimi saturate: semipreparatele şi dulciurile din comerţ, produsele de patiserie. Renunţă şi la prăjeli. Redu porţiile de lactate integrale (lapte, brânză, unt) şi de carne roşie grasă. Optează pentru cărnuri slabe (de peşte, de curcan, de vită), servite cu garnitură de legume sau cu salate din legume şi fructe. Alege şi cereale integrale, fasole, fructe oleaginoase. Alcoolul şi băuturile carbogazoase trebuie scoase din meniul tău zilnic.

Sfat CPF 

 Dacă sănătatea îţi permite, consumă ardei iute, pentru că accelerează metabolismul, reducând depunerile de pe coapse şi abdomen. Foloseşte şi scorţişoară în ceaiuri sau în salatele de fructe.

Sursa foto: southbeachsmoke.com