Laptele de cartof, cel mai nou înlocuitor al laptelui animal. Cum se consumă şi ce beneficii aduce

1 lapte de cartof jpg jpeg

Despre laptele de migdală, cocos, soia, mazăre, orez sau caju ai auzit, însă cea mai nouă variantă de lapte vegetal este laptele de cartof, o opţiune potrivită pentru cei vegani şi pentru cei care au intoleranţă la lactoză.

Pe zi ce trece, comercianţii ne propun diferite tipuri de lapte vegetal. Fiecare opţiune promite a fi cea mai cremoasă, cea mai gustoasă şi cea mai sănătoasă, o alternativă ideală pentru înlocuirea laptelui animal. Noul produs de pe piaţa lactatelor vegetale este laptele de cartof, o băutură care se află în plină ascensiune, urmând să devină la fel de populară ca şi laptele de soia, migdale, mazăre, ovăz sau caju. 

Creat de profeoara Eva Tornberg, de la Universitatea Lund, laptele de cartof este descris drept „delicios de cremos‟, „face spuma perfectă pentru cafea‟ şi „funcţionează la fel ca orice alt lapte‟. Dar ce este, mai exact, laptele de cartof?

Cum se prepară laptele de cartof

Acest produs se comercializează acum în magazinele din Marea Britanie, însă potrivit „The Green Creator‟ această băutură poate fi făcută şi în casă. Ai nevoie de cartofi albi, însă poţi folosi şi cartofi dulci. Fierbi bine cartofii, apoi îi adaugi în blender, cu apă caldă. Adaugi sare, îndulcitori (precum sirop de arţar sau vanilie) şi, pentru un plus de vitamine, câteva linguri de lapte de migdală. Odată ce ai amestecat toate ingredientele, este important să filtrezi băutura, pentru a crea acea textură cremoasă. Te poţi folosi de o sită foarte fină sau de pânză de bumbac, pentru brânză.

Pare a fi uşor de făcut, însă secretul pentru o cană de lapte complet sănătoasă se află în reţeta secretă a producătorului:

„Singura provocare majoră cu laptele de casă este că îi lipseşte anumite substanţe nutritive. Acest lucru este valabil în cazul tuturor tipurilor de lapte vegetal, făcute în casă. Este important să obţii vitamine din alte alimente sau suplimente, deoarece din astfel de băuturi nutrimentele, precum calciu şi vtiamina D, pot fi mai greu de obţinut‟, spune dieteticianul Catherine Perez, pentru „Prevention‟.

Ce beneficii are laptele de cartof

Ca alt tip de lapte vegetal, laptele de cartof este recomandat pentru persoanele care au intoleranţă la lactoză. De asemenea, poate fi o opţiune bună şi pentru diabetici sau pentru cei care ţin regim, deoarece nu conţine zahăr şi foarte puţine grăsimi saturate. Un alt aspect important este că laptele de cartof este benefic pentru mediul înconjurător. Asta pentru că fermele în care se cresc cartofii emit mai puţin dioxid de carbon, decât fermele în care se cresc animalele.

Cum se consumă?

Laptele de cartof se poate consuma ca oricare alt tip de lapte vegetal. Îl poţi adăuga în cereale de dimineaţă, în cafea, în smoothie sau în alte preparate clasice. De asemenea, îl poţi consuma rece sau cald, în funcţie de preferinţe. 

Sursă foto: Shutterstock