Slăbeşte cu vitamine şi minerale!

1 73202 original jpg jpeg

Dacă vrei să slăbeşti uşor, este necesar să incluzi în dieta de zi cu zi alimente bogate în substanţe nutritive. În cele ce urmează, descoperă cele şapte vitamine şi minerale care au grijă de silueta ta.

«B-urile» convertesc caloriile în energie

Scapi mai uşor de kilogramele în plus dacă mănânci cât mai multe alimente bogate în vitamine din complexul B. Acestea sunt esenţiale pentru buna funcţionare a tiroidei şi  joacă un rol important în controlul nivelului de zahăr în sânge şi al ratei metabolice. În plus,„B-urile” cresc abilitatea organismului de a converti caloriile în energie,proces necesar pentru scăderea în greutate. Când vine vorba de siluetă,cele mai importante vitamine din complexul B sunt:B2,B3,B5 şiB6.

Surse alimentare:grâu,orez,ovăz,secară,legume cu frunze verzi,carne de pui,peşte,ouă,nuci.

Doza zilnică recomandată:25-300 mg

Vitamina C elimină zahărul în exces

Pe lângă faptul că distruge bacteriile şi virusurile,vitamina C ajută şi la arderea depozitelor de grăsime. Această substanţă este o componentă de bază în procesul de conversie a glucozei,oferind celulelor energia necesară pentru buna lor funcţionare. Astfel,organismul devine mai eficient în arderea grăsimii şi a cantităţii de zahăr în exces.

Surse alimentare:broccoli,varza de Bruxelles,hrean,pătrunjel,ardei gras,spanac,papaia,sparanghel,sfeclă,lămâi verzi,fructe de pădure,kiwi.

Vitamina D creşte masa musculară

O carenţă de vitamina D în organism are un impact major asupra eforturilor de a slăbi. Specialiştii susţin că persoanele care nu consumă suficiente alimente bogate în această vitamină şi nici nu iau suplimente întâmpină dificultăţi în timpul unui regim alimentar. Acest lucru se datorează incapacităţii organismului de a topi grăsimea şi de a creşte masa musculară. 

:uleiuri de ficat şi de peşte,lapte,somon,cereale integrale.

:

Calciu,împotriva obezităţii

Studiile arată că persoanele care nu au o dietă bogată în calciu au mai multă grăsime în corp şi tind să devină obeze. De aceea,specialiştii ne sfătuiesc să consumăm cât mai multe lactate sărace în grăsimi,întrucât calciul din compoziţia lor împiedică organismul să transforme caloriile în exces sub forma depozitelor de grăsime.

produse lactate (brânză,lapte,iaurt,etc.),legume cu frunze verzi (frunze de nap,muştar,varză verde creaţă),broccoli,seminţe de soia.

Fosforul,implicat în metabolismul energetic

Fosforul este al doilea mineral ca răspândire în organism,după calciu. Întâi de toate,acest mineral are un rol important în transportul grăsimilor în sistemul circulator. De asemenea,fosforul este implicat în metabolismul energetic,în stocare şi reglare,contribuind astfel la menţinerea unei greutăţi corporale optime.

produse lactate,carne,peşte,nuci,leguminoase şi cereale.

Manganul scade nivelul glucozei

Manganul lucrează cu zeci de enzime diferite,care facilitează procesele în tot corpul,incluzând metabolismul grăsimilor,al proteinelor şi al carbohidraţilor. În plus,studiile efectuate de-a lungul timpului arată că manganul scade nivelul glucozei din sânge,în special în cazul persoanelor care nu răspund la insulină.

nuci,seminţe,avocado,ovăz şi grâu integral.

Cromul previne depunerea grăsimilor

Pe lângă faptul că scade nivelul zahărului în sânge,la fel ca şi manganul,cromul are şi rolul de a reduce colesterolul “rău”. În plus,mineralul contribuie la creşterea masei musculare,prevenind totodată depunerea grăsimilor.

:drojdie de bere,carne (în special ficatul),brânză şi toate tipurile de cereale.