Slăbeşte sănătos cu dieta nordică

1 65489 original jpg jpeg

Dacă vrei să slăbeşti sănătos, în jur de 5 kg pe lună, apelează la o dietă care nu presupune numărareacaloriilor, eliminarea anumitor produse, ci consumarea a numeroase alimente de sezon.

Acest regim alimentar poartă numele de dieta nordică şi a fost inventat de specialiştii din Tările Nordice în 2004. Ei afirmă că această cură este mult mai eficientă decât alte diete,inclusiv cea mediteraneană. În plus,duce la scăderea riscului de boli de inimă şi te ajută să pierzi în greutate pentru o perioadă lungă de timp.

Ce trebuie să consumi

Această dietă presupune consumarea de fructe şi legume proaspete,seminţe,fructe de mare,peşte. În plus,dacă te-ai hotârât să urmezi această cură,poţi incluzi în dietă ulei de rapiţă în locul celui de măsline,cereale integrale,cum sunt secara şi orzul,ciuperci,fructe de pădure,urizici.

Exemplu de meniu pentru 3 zile

ZIUA 1

Mic dejun:terci de fulgi de ovăz sau de orz,în care ai pus fructe de pădure uscate,lapte organic şi scorţişoară. De ce orz? Pentru că aceste cereale dau senzaţia de saţietate,arată un studiu de la Universitatea din Lund,Suedia.

Prânz:alge sau varză,amestecate cu seminţe de floarea-soarelui prăjite la cuptor,usturoi,şi brânză organică. Întinde amestecul pe două felii de pâine de grâu sau consumă-l cu cartofi la cuptor. Un compus din alge,numit alginat,poate reduce cantitatea de grăsime din organism,arată un studiu din Marea Britanie.

Cină:Pregăteşte chiftele din peşte (păstrăv sau biban). Amestecă peştele cu morcov ras,cartofi,un ou,bucăţi de pâine de secară şi lapte. Prăjeşte chifteluţele în ulei de canolă şi serveşte-le cu napi fierţi şi condimentaţi. Poţi să încerci şi sparanghel cu ceapă eşalotă gatite în ulei de rapiţă,întrucât  îmbunătăţeşte sensibilitatea la insulină şi reduce nivelul de colesterolul „rău“,arată mai multe studii de specialitate.

Gustare:linte fiartă amestecată cu ceapa prăjită.

ZIUA 2

Mic dejun:iaurt combinat cu fructe de pădure sau seminţe de floarea-soarelui. Acestea din urmă sunt bogate în vitamina E şi fibre,reducând tensiunea arterială.

supă de morcovi,preparată cu oţet de mere şi ceapă,ierburi proaspete şi iaurt.

Cotlet de porc rumenit în ulei de canolă. Amesteci carnea cu ceapă sotată,morcovi,fructe de pădure. Poţi încerca şi anghinare coaptă cu ulei de canolă,oţet de mere şi sare.

pâine de secară,pe care ai întins unt de migdale. Secara reduce senzaţia de foame şi riscul de a te îmbolnăvi de diabet zaharat,potrivit unui studiu suedez.

ZIUA 3

clătite preparate din făină de ovăz,zahăr,sare,rumenite în unt.

Chiftele din carne de vânat sau din fasole,preparate prin amestecarea cărnii sau a fasolelor fierte cu cimbru proaspăt tocat,fulgi de ovăz,făină de grâu,lapte organic şi ouă. Dă-le prin pesmet şi rumeneşte-le în unt. Serveşte-le cu legume rădăcinoase curăţate şi coapte,cum este sfecla,care conţine compuşi care scad tensiunea arterială.

chifteluţe din legume,preparate din morcovi cartofi şi dovlecei raşi,ceapă şi fenicul.

Amestecă un pumn de nuci sau de seminţe cu fructe de pădure şi iaurt. Nucile protejează împotriva bolilor de inimă şi diabet,potrivit unei cercetări realizate de cercetătorii de la Universitatea Yale.