Ce se întâmplă în organismul nostru dacă sărim zilnic peste micul dejun

1 shutterstock 1721144104 jpg jpeg

Ani la rând am auzit fraza: „Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei”. Se pare că autorul ei este medicul John Harvey Kellogg, inventatorul fulgilor de porumb, care folosea acest slogan pentru a-şi vinde cerealele pentru micul dejun. Este, însă, cu-adevărat, micul dejun cea mai importantă masă a zilei?

Istoricul Ian Mortimer crede că micul dejun modern a fost inventat în timpul Dinastiei Tudorilor, în secolul al XVI-lea, ca efect secundar al conceptului de angajare. Pe măsură ce oamenii au început să lucreze pentru un angajator, aveau nevoie de energie pentru a rezista într-o zi istovitoare de muncă, până la întoarcerea acasă. Iar o masă bogată dimineaţa le oferea această energie. Poate de aceea şi în ziua de azi micul dejun tradiţional în Marea Britanie constă în fasole cu cârnaţi şi ouă ochiuri.

Fie că preferi pancakes, avocado cu pâine prăjită, iaurt cu musli sau omletă, beneficiile micului dejun au fost îndelung dezbătute. Unii experţi în sănătate susţin că această masă este incredibil de bună pentru organism, alţii cred că e bine să renunţăm complet la ea.

Această ultimă teorie este suţinută în special de adepţii postului intermitent, care îşi rezervă un interval zilnic de doar câteva ore în care pot consuma alimente.

Ce probleme pot apărea dacă sari zilnic peste micul dejun?

În afară de o o foame de lup – ceea ce ar conduce peste doar câteva ore la o cantitate mult mai mare de mâncare consumată - pot apărea, de asemenea, unele dezavantaje metabolice. Potrivit unui studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition, lipsa acestei mese poate declanşa „descompunerea rezervelor de grăsime din organism”, ceea ce poate să pară grozav, în primă fază. De fapt, acest lucru sugerează „că metabolismul e dat peste cap, iar organismul nu mai ştie dacă să ardă grăsimi sau carbohidraţi". Astfel, acest obicei repetat poate poate provoca legate de glicemie.

Există şi alte efecte secundare frecvente ale lipsei mesei de dimineaţă: scăderea zahărului din sânge, creşterea nivelului de hormoni ai stresului şi „un risc crescut de ateroscleroză, boli de inimă, hipertensiune arterială, diabet, obezitate şi colesterol“.  Când problema se pune aşa, rămâne întrebarea: de ce să ne asumăm riscul?Mai bine ne bucurăm de omletă.

FOTO Shutterstock



Recente

Mesaje text, relatie, foto shutterstock jpg
3 semne ca ai anxietate relaționala  Sursa foto Shutterstock 2002193720 jpg
autosugestie jpg
Regula 333 sau metoda care te ajută să scapi de anxietate, foto shutterstock jpg
trezitul devreme si starea de spirit, foto shutterstock jpg
Cele mai ascunse secrete ale zodiilor, shutterstock  jpg
Gesturi care lasa celorlalti o impresie proasta  Sursa foto Shutterstock jpg
anxietate shutterstock 1418979635 jpg
Reguli de bune maniere care sunt frecvent încălcate, foto shutterstock jpg
Bomboane jpg
Cum sa faci ca afacerea ta sa conteze 3 strategii pentru succes jpg
semnificatia zilei de nastere foto shutterstock 2031304499 jpg
rugaciuni pentru casnicie trainica shutterstock 178817489 jpg
shutterstock 1647140854 jpg
1 inaltarea sfintei cruci jpg jpeg
concediere   office g1090d99cf 1280 png
fidelitate jpg
Test de personalitate jpg
dinti de aur jpg
menstruatie jpg