Cum ne influenţează dulciurile din copilărie preferinţele culinare. Ce au aflat cercetătorii?

1 shutterstock 96710125 jpg jpeg

Întotdeauna ne face plăcere să consumăm preparatele pe care bunica sau mama ni le gătea cu mare drag, în copilărie. Chiar şi în restaurante cunoscute există mulţi bucătari care promit că reproduc în mod exact gustul copilăriei. De ce suntem atât de atraşi de aceste mâncăruri?

Un studiu a constatat că ingerarea grăsimilor şi a zahărului în copilărie poate avea un impact semnificativ asupra intestinului pentru tot restul vieţii, indiferent dacă vei începe la maturitate să mănânci mai sănătos, arată News24. O echipă de cercetători s-au concentrat pe studiul microbiomului intestinal şi au aflat că alimentele şi medicamenele, precum antibioticele, pot afecta microbiomul intestinului uman, la care la rândul său afectează modul în care funcţionează corpul. 

Ce este microbiomul intestinal?

Microbiomul intestinal se referă la gama de microorganisme, cum ar fi bacteriile, virusurile şi ciupercile, din tractul intestinal. Microbiomul intestinal al fiecărei persoane este unic. Multe dintre aceste microorganisme sunt benefice pentru funcţionarea normală a corpului, iar un corp sănătos tinde să aibă un echilibru între aceste organisme. Cu toate acestea, dacă există un dezechilibru alimentar, corpul devine vulnerabil la boli.

Cercetătorii de la Universitatea din California au realizat studiul pe şoareci, pentru a arăta cum dieta din copilărie poate influenţa bacteriile intestinale, chiar şi după maturizarea organismului: „Am studiat şoareci, iar efectul pe care l-am observat este echivalent cu copiii care au o dietă occidentală, bogată în grăsimi şi în zahăr. Microbiomul intestinal este afectat până la şase ani, după pubertate, iar oamenii tind să consume aceleaşi alimente pe care le-au consumat şi în copilărie. Oamenii pot fi toată viaţa atraşi de aceste alimente. Este ca o mică dependenţă”,  spus Theodore Garland, unul dintre cercetătorii studiului.

Citeşte şi: Cum poate mâncarea să ne influenţeze starea de spirit şi care sunt cele mai bune alimente pentru a combate depresia

În cadrul studiului, echipa a hrănit jumătate dintre şoareci cu o dietă sănătoasă, iar cealaltă jumătate cu o dietă nesănătoasă, timp de 3 săptămâni. La 14 săptămâni de la studiu, cercetătorii au examinat modul în care dietele au afectat intestinul. Dieta nesănătoasă, bazată pe grăsimi şi pe zahăr, reduce abundenţa de microorganisme din intestin şi dă dependenţă, chiar şi după ani ani de zile. În schimb, şoarecilor cărora li s-au administrat alimente sănătoase s-au bucurat de o creştere a bacteriilor intestinale bune, bacterii despre care se crede că sunt responsabile pentru cantitatea de energie pe care organismul o produce.

Sursă foto: Shutterstock 



Recente

view fox nature with lots details jpg
woman with hat sitting chairs beach beautiful tropical beach woman relaxing tropical beach koh nangyuan island jpg
stacks coins increasing height textured surface jpg
beautiful sexy woman model lady with red lips black elegant dress sitting sofa near gray wall jpg
sfintii constantin si elena jpeg
4652019 jpg
Varste jpg
woman yawning office jpg
family moving using boxes jpg
zi cu energie (1) jpg
portrait beautiful happy cute sexy brunette woman with red lips wide classic pants holding plastic coffee cup white background jpg
kelly sikkema Hl3LUdyKRic unsplash jpg
attractive young man using digital tablet with modern metal pendant jpg
3505490 jpg
kaboompics colorful 791927 1920 jpg
thumbnail 800x600 png
nadine rupprecht lRmT2rB0O94 unsplash jpg
guille alvarez IcI3FizU9Cw unsplash jpg
shutterstock 2467088781 jpg
60 61 shutterstock 2705951419 jpg