Dieta F Factor: cum funcţionează şi ce beneficii are

1 dieta jpg jpeg

Îţi vine să crezi sau nu, dar există un stil de viaţă care te ajută să pierzi în greutate şi să arăţi minunat, fără să renunţi la micile plăceri ale vieţii. Pare prea frumos pentru a fi adevărat? Şi totuşi, este cât se poate de real.

Dieta F-Factor pune accentul pe o alimentaţie bogată în fibre şi în proteine slabe, care prelungesc senzaţia de saţietate, fără a impune restricţii legate de masa luată în oraş, de consumul de carbohidraţi, de dulciuri sau de cel de alcool (cu moderaţie!). Cumva, te poţi bucura de micile bucurii ale vieţii, dacă în cea mai mare parte a timpului urmezi regulile acestui plan alimentar.

Cum funcţionează?

Consumând mai multe fibre, vei pierde în greutate în mod sănătos, constant şi natural şi îţi vei îmbunătăţi în mod natural starea generală. Iar cantitatea de fibre despre care vorbim este pur şi simplu aceea pe care nutriţioniştii o recomandă pentru consumul zilnic. Când urmezi o alimentaţie bogată în fibre, te vei simţi satulă după ce mănânci şi vei avea tendinţa să mănânci mai puţin pe tot parcursul zilei. În plus, fibrele se umflă în stomac, absorb şi elimină grăsimile şi caloriile şi stimulează metabolismul. Dieta este împărţită în trei faze, prima şi cea mai importantă întinzându-se pe două săptămâni şi având ca scop pierderea a trei kilograme. În fiecare dintre aceste etape, ţelul tău este să consumi 35 de grame de fibre pe zi şi să ţii sub control cantitatea de carbohidraţi (pâine, cartofi etc.) din meniul tău zilnic.

Care sunt beneficiile acestei diete?

  • Susţine un nivel sănătos al colesterolului;
  • Reglează nivelul zahărului din organism;
  • Ameliorează constipaţia periodică şi balonarea;
  • Creşte nivelul de energie pe tot parcursul zilei;
  • Îmbunătăţeşte somnul;
  • Îmbunătăţeşte calitatea vieţii sexuale;
  • Creşte şansele de longevitate;

De ce fibre?

Fibra este acea parte a carbohidraţilor care nu poate fi digerată. Se găseşte în pereţii celulari duri ai plantelor – fructe, legume, leguminoase şi cereale – pe care organismul nu îi poate descompune. Fibrele nu se găsesc în produsele de origine animală. Acestea trec prin tractul digestiv şi ies din corp, ceea ce le face ideale într-o dietă.

Alimente permise

Fibrele sunt de două feluri: solubile şi insolubile. Primele se umflă ca un burete în stomac, dând senzaţia de saţietate. Cele din a doua categorie ajută la accelerarea trecerii alimentelor prin tractul digestiv, arzând calorii în acest proces. Surse bune de fibre solubile sunt fulgii de ovăz, merele, portocalele, perele, lintea, căpşunile, nucile, fasolea, mazărea uscată, afinele, castraveţii, ţelina şi morcovii. Alimentele bogate în fibre insolubile sunt grâul integral, cerealele integrale, orezul brun, dovleceii, varza, ceapa, roşiile, morcovii, fasolea verde, legumele crucifere cum ar fi broccoli, stafidele, strugurii, legumele rădăcinoase.

Exemplu de meniu

Micul dejun

Omletă cu spanac şi ciuperci, servită cu o felie de pâine prăjită

sau

Cereale integrale/fulgi de ovăz cu iaurt şi o felie de pâine prăjită cu gem de afine

Gustare

Zmeură proaspătă sau tăiată cubuleţe şi amestecată cu iaurt

Prânz

Salată grecească, cu legume şi brânză de capră, cu frigărui de pui la grill

Orez brun cu peşte la grill şi salată de ceapă

Felii de morcov

sau

Miez de nucă

Cină

Pui la cuptor cu broccoli la abur

Sau

Supă de linte