4 categorii de alimente de care să faci abuz!

1 81573 original jpg jpeg

Simţi că nu ai energie să urci nici măcar câteva scări? Că parcă nu mai ai aer şi oboseşti numai dacă te uiţi la unii cum aleargă? Înseamnă că e timpul să-ţi construieşti (sau, după caz, să-ţi recapeţi) energia şi forţa pierdute pe drum. Iar alimentaţia e cea care joacă un rol esenţial. Include în dietă următoarele alimente, necesare pentru o stare de bine:

Carbohidraţi

Carbohidraţii complecşi constau din fibre şi amidon. Carbohidraţii complecşi diferă de carbohidraţii simpli cum sunt zahărul alb, zahărul brun, miere, sirop de arţar, sunt gata să fie absorbiţi de organism şi să se transforme în glucoză. Carbohidraţii, pe de altă parte, sunt digeraţi încet şi sunt bogaţi în fibre. Dau multă energie. Ei sunt, practic, combustibilul organismului, de la creier la muşchi. Fibrele solubile sunt în nuci, legume, seminţe, orez brun, ovăz, orz, paste. Toate aceste alimente te ajută să-ţi creşti forţa, pentru că livrează glucoză, care înseamnă energie.

Proteinele

Proteinele sunt desfăcute în aminoacizi de către sistemul nostru digestiv. Aceştia sunt folosiţi pentru construcţia musculară, pentru repararea ţesuturilor afectate de exerciţiul fizic, pentru dezvoltarea sistemului imunitar. Proteinele au o rată metabolică înaltă, pentru a căror desfacere organismul consumă calorii. Surse de proteine sunt ouăle, laptele, carnea de pasăre, peştele, brânza, unele legume şi nuci.

Grăsimile sănătoase

Dacă eşti terorizată de cuvântul „grăsime“, nu mai fi! Avocado şi peştele gras sunt surse excelente de grăsimi sănătoase, furnizează o grămadă de vitamina A, K, complex B, acizi graşi. Consumă din abundenţă peşte gras, nuci şi uleiuri vegetale nerafinate.

E un important mineral care ajută la fortificarea sistemului osos. Deficienţa de fier din dietă slăbeşte viteza de reacţie şi muşchii. Într-un cuvânt, oboseşti şi când spui „oboseşti“. Consumă broccoli, spanac, carne, fasole şi nuci. Surse de calciu sunt lactatele, dar mai mult îţi iei din seminţele de chia decât din brânză. Dintre brânzeturi, Cheddar e cea mai bogată în calciu.

Sursa foto: www.bodybuilding.com



Recente

Mesaje text, relatie, foto shutterstock jpg
3 semne ca ai anxietate relaționala  Sursa foto Shutterstock 2002193720 jpg
autosugestie jpg
Regula 333 sau metoda care te ajută să scapi de anxietate, foto shutterstock jpg
trezitul devreme si starea de spirit, foto shutterstock jpg
Cele mai ascunse secrete ale zodiilor, shutterstock  jpg
Gesturi care lasa celorlalti o impresie proasta  Sursa foto Shutterstock jpg
anxietate shutterstock 1418979635 jpg
Reguli de bune maniere care sunt frecvent încălcate, foto shutterstock jpg
Bomboane jpg
Cum sa faci ca afacerea ta sa conteze 3 strategii pentru succes jpg
semnificatia zilei de nastere foto shutterstock 2031304499 jpg
rugaciuni pentru casnicie trainica shutterstock 178817489 jpg
shutterstock 1647140854 jpg
1 inaltarea sfintei cruci jpg jpeg
concediere   office g1090d99cf 1280 png
fidelitate jpg
Test de personalitate jpg
dinti de aur jpg
menstruatie jpg