Astenia de toamn─â: de ce apare ┼či cum sc─âp─âm de ea cu ajutorul alimenta┼úiei

1 alimente de toamna jpg jpeg

Multe persoane se confrunt─â ├«n aceast─â perioad─â cu simptome generate de astenia de toamn─â, o stare care se manifest─â ├«n lunile de tranzi┼úie de la anotimul cald la cel rece. Dac─â ┼či tu ai aceast─â problem─â, iat─â ce trebuie s─â faci ca s─â scapi de ea!

Pentru a combate astenia de toamn─â, care se manifest─â prin oboseal─â aproape cronic─â ┼či lips─â de randament la locul de munc─â, chiar anxietate ┼či o stare general proast─â, nutri┼úionistul Gianluca Mech ne ofer─â c├óteva sfaturi ├«n acest sens, cum putem adapta alimenta┼úia de zi cu zi pentru a ne sim┼úi energici. 

Ce este astenia de toamn─â?

ÔÇ×Pentru ├«nceput, oamenii trebuie s─â ├«n┼úeleag─â c─â astenia de toamn─â nu este o boal─â. Este un sindrom ┼či dureaz─â de obicei c├óteva s─âpt─âm├óni, perioada de care organismul are nevoie pentru a se adapta la schimb─ârile sezoniere. Are o explica┼úie ┼čtiin┼úific─â ┼či este cauzat─â de lipsa melatoninei, hormonul responsabil de reglarea somnului. Odat─â cu sc─âderea luminii solare, melatonina cre┼čte ┼či odat─â cu aceasta senza┼úia de oboseal─â. Pe de alt─â parte, serotonina scade, gener├ónd astfel somnolen┼ú─â ┼či o stare general─â de oboseal─â. De multe ori, acest dezechilibru hormonal este, de asemenea, asociat cu st─âri de anxietate ┼či probleme de concentrare. Obiceiurile s─ân─âtoase precum alimenta┼úia corect─â, respectarea orelor de somn ┼či mi┼čcarea pot ajuta la prevenirea sau combaterea acestor problemeÔÇč, explic─â nutri┼úionistul Gianluca Mech.

Ce mâncăm pentru a combate astenia 

┬áLeguminoasele ┼či nucile cresc nivelul de energie

stanga
dreapta
2 gianluca mech nutritionist 5 jpg jpeg

ÔÇ×Este dovedit c─â, pentru ca organismul s─â func┼úioneze corect, trebuie s─â ├«i oferim proteine de bun─â calitate ├«n fiecare zi. Leguminoasele ┼či nucile sunt alimente bogate ├«n proteine vegetale de ├«nalt─â calitate, s─ârace ├«n gr─âsimi saturate ┼či bogate ├«n fier ┼či minerale, o surs─â excelent─â de energie 100% s─ân─âtoas─âÔÇč, recomand─â nutri┼úionistul Gianluca Mech.

Alimentele bogate în Omega 3 îmbunătăţesc starea de spirit

ÔÇ×Pe┼čtele este un bun aliat ├«n lupta contra asteniei de toamn─â. Somonul, tonul, macroul sau sardinele se remarc─â prin cantitatea generoas─â de acizi gra┼či Omega 3, un nutrient esen┼úial care ac┼úioneaz─â ca un neuroprotector puternic ce ajut─â la ├«mbun─ât─â┼úirea func┼úiilor cognitive ale creierului, protej├óndu-l astfel de deteriorarea oxidativ─â ┼či inflama┼úie. Alte alimente bogate ├«n acizi gra┼či Omega-3 sunt avocado, dovleacul, semin┼úele de chia, uleiul de m─âslineÔÇč, adaug─â nutri┼úionistul.

Vitamina C pentru sistemul imunitar

ÔÇ×Vitamina C este esen┼úial─â pentru a ne proteja de schimb─ârile de temperatur─â ┼či pentru producerea de celule albe din s├ónge. Celulele albe sunt responsabile cu ap─ârarea organismului de agresiunile externe. Exist─â multe fructe ┼či legume cu un con┼úinut ridicat de vitamina C. Spre exemplu: portocale, mandarine, struguri ┼či kiwi. Cu toate acestea, exist─â ┼či o list─â lung─â de legume bogate ├«n vitamina C pe care le pute┼úi include ├«n diet─â. Ardeiul gras, broccoli, spanacul, usturoiul sau busuiocul sunt surse excelente de vitamina CÔÇč, este de p─ârere specialistul.

Alimente care combat stresul

ÔÇ×Ritmul frenetic de zi cu zi ┼či programul ├«nc─ârcat de munc─â pot provoca anxietate ┼či stres, dou─â simptome specifice ale asteniei de toamn─â. Pentru a minimiza efectele negative, exist─â alimente care ajut─â la combaterea stresului. Vorbim aici, spre exemplu, despre sparanghel, datorit─â con┼úinutului ridicat de acid folic, fibre ┼či vitamina B. Iaurtul natural, care ajut─â la regenerarea florei intestinale ┼či favorizeaz─â produc┼úia de serotonin─â. Ciocolata neagr─â, bogat─â ├«n antioxidan┼úi ┼či magneziu, care reduce nivelul hormonilor de stres. L─âm├óile ┼či portocalele, citrice bogate ├«n antioxidan┼úi ┼či vitamina C, pentru stimularea sistemului imunitar ┼či sc─âderea nivelului de cortizol. Bananele, care con┼úin potasiu ┼či triptofan cu un efect anti-stres deosebitÔÇč, dezv─âluie Gianluca Mech.

Suplimente naturale pe baz─â de plante pentru energie

ÔÇ×Astenia de toamn─â poate fi comb─âtut─â ┼či cu ajutorul suplimentelor lichide pe baz─â de plante naturale, special concepute pentru a ne revirgora, pentru a oferi energie organismului. Aten┼úie, ├«ns─â, s─â nu alege┼úi orice supliment g─âsit ├«n comer┼ú sau online, ci acelea recomandate de nutri┼úioni┼čti, dovedite a fi eficiente, f─âr─â coloran┼úi, zah─âr, sau compu┼či chimici problematiciÔÇŁ, ne sf─âtuie┼čte nutri┼úionistul.

Surs─â foto: Shutterstock 



Recente

1 telefon jpg jpeg
Test de personalitate   Lungimea degetului mic   Captura Youtube jpg
Barbat jpg
Creveti mantis jpg
sindromul impostorul shutterstock 2146571189 jpg
Clark 1 jpg
cap om jpg
femeie meteo shutterstock 1908728758 jpg
1 shutterstock 35686414 culori jpg jpeg
Test personalitate jpg
Culoare jpg
Kanji jpg
lider   be unique gbe1cfc331 1280 jpg
bani jpeg
elementele naturii   shutterstock 249716197 jpg
oua incondeiate bucovina jpeg
2 tablou  jpg
Paste   shutterstock 1896795169 jpg
Culori  jpg
interviu angajare 365256740 jpg