Cafeaua proteică face furori în mediul online, însă cât este de benefică?

1 cafea proteica jpg jpeg

├Än r├óndul tinerilor, ├«n special ├«n cazul iubitorilor de sport, a ap─ârut de cur├ónd o nou─â b─âutur─â, care face furori pe re┼úelele de socializare - cafeaua proteic─â, cunoscut─â sub numele de ÔÇ×proffeeÔÇč. B─âutura este preferat─â de mul┼úi, ├«ns─â oare este la fel de s─ân─âtoas─â precum cafeaua clasic─â?

A┼ča cum o d─â de gol ┼či numele, ÔÇ×proffeeÔÇč sau cafeaua proteic─â este o combina┼úie ├«ntre cafea ┼či proteine. Simplu, nu? De┼či nu este la fel de aspectuoas─â precum cafeaua Dalgona, care a fost la un moment dat viral─â pe Internet, se pare c─â aceast─â cafea proteic─â i-a ajutat pe mul┼úi americani s─â consume mai multe proteine. Dac─â pe pia┼ú─â exist─â deja p├óine proteic─â, paste proteice sau sucuri proteice, p├ón─â la urm─â de ce nu ar exista ┼či cafeaua proteic─â? Iat─â mai multe informa┼úii despre aceast─â ÔÇ×cafea-vedet─âÔÇč de pe Tik Tok!

Importanţa proteinelor în dietă

Proteinele sunt esen┼úiale pentru alimentarea organismului. Proteina este un element important al dietei noastre pentru c─â ajut─â, men┼úine, vindec─â ┼či repar─â ┼úes─âturile din corp, precum: mu┼čchii, pielea sau p─ârul. Totodat─â influen┼úeaz─â cre┼čterea muscular─â ┼či ne ajut─â s─â ne men┼úinem greutatea la un nivel optim. Proteinele pot fi g─âsite ├«n: carne, lactate ┼či ├«n anumite legume, ├«ns─â pentru c─â mul┼úi sportivi sau oameni obi┼čnui┼úi nu consum─â suficiente proteine, ace┼čtia apeleaz─â ┼či la suplimentele proteice.

Cum se prepar─â cafeaua proteic─â ┼či ce beneficii are

De obicei, cafeaua proteic─â este f─âcut─â prin ad─âugarea unei cantit─â┼úi de protein─â (20-30 de grame de protein─â pulbere) ├«n cafeaua neagr─â. Unele persoane obi┼čnuiesc s─â adauge ┼či ├«ndulcitori sau siropuri, pentru un gust aromat, ┼či s─â o consume fie la micul-dejun, fie dup─â antrenamentul sportiv.

├Än general, cafeaua este plin─â de antioxidan┼úi, iar o pudr─â de proteine ofer─â energie ┼či sprijin─â repararea mu┼čchilor. P├ón─â aici, numai de bine despre aceast─â b─âutur─â, ├«ns─â trebuie, ├«n primul r├ónd s─â fii atent la ingredientele proteinei! Pulberea de pudr─â proteic─â poate varia ├«n ingrediente; aceasta poate fi creat─â pe baz─â de plante, ├«ns─â poate con┼úine ┼či coloran┼úi artificiali, conserva┼úi sau ├«ndulcitori, de aceea este indicat s─â cite┼čti lista ingredintelor, pentru a evita apari┼úia unor posibile alergii sau probleme de s─ân─âtate. Totodat─â, o cafea proteic─â s─ân─âtoas─â trebuie s─â con┼úin─â pu┼úine zaharuri sau chiar deloc.

Atenţie la cantitate!

Potrivit unui studiu publiat ├«n revista ÔÇ×NutrientsÔÇč, ├«n momentul ├«n care proteina este consumat─â ├«n combina┼úie cu cofein─â, performan┼úa fizic─â ┼či muscular─â se poate ├«mbun─ât─â┼úi. ├Äns─â, trebuie s─â ┼úinem cont de cantitatea de proteine consumat─â! Pentru a profita de toate beneficiile cafelei proteice este indicat s─â consum─âm ├«ntre 1,2 ┼či 2 grame de protein─â / kilogram din greutatea corporal─â, nu mai mult ┼či nici mai pu┼úin. Potrivit huffpost, dac─â ai o diet─â s─ân─âtoas─â ┼či consumi gr─âsimi s─ân─âtoase, proteine din alimente, carbohidra┼úi complec┼či, fructe ┼či legume, nu este nevoie s─â iei suplimente. Cei care pot introduce ├«n dieta lor aceste suplimente sunt vegetarienii, veganii sau persoanele care practic─â exerci┼úii fizice intense.

Surs─â foto: Shutterstock 



Recente

Tik Tok jpg
Sfintii Petru si Pavel shutterstock 1852640023 jpg
femeie tanara interviu job ingrijorata dec 3 2010 6 42 pm jpeg
DSC 0243 jpg
Cum po┼úi avea un p─âr bogat ┼či s─ân─âtos, chiar dac─â ├«l coafezi zilnic jpeg
Parinti imaturi  jpg
inghetata foto shutterstock
gandac de bucatarie shutterstock 1102601966 jpg
sport jpg
pasta de dinti   shutterstock 1294381117 jpg
shutterstock 1358046383 jpg
Carne jpg
carton 1 png
Baterie descarcata jpg
Tigare electronica jpg
Narcisism jpg
Rusalii shutterstock 2151194551 jpg
Intalnire jpg
muzica casti shutterstock
Job jpg