Ce trebuie să cuprindă meniul într-o zi caniculară

1 76085 original jpg jpeg

Căldura din timpul verii poate fi moleşitoare şi poate avea efecte negative în ceea ce priveşte pofta de mâncare sau odihna. Alimentaţia trebuie adaptată în fiecare sezon în funcţie de temperatură şi produsele care se găsesc pe piaţă.

Dr. Şerban Damian expert al campaniei „Mousse şi suc 100% – aici sunt vitaminele isteţe” ne oferă câteva sfaturi despre ce este recomandat să mâncăm vara şi ce poate cuprinde meniul într-o zi cu temperaturi greu de suportat.

Pe timp de vară se găsesc o mulţime de fructe şi legume. Unele dintre cele mai bogate din punct de vedere nutriţional sunt cireşele şi vişinele, fructele de pădure, caisele şi piersicile, iar în ceea ce priveşte legumele, valoroase sunt vinetele, porumbul, roşiile sau salata. Este important ca alimentaţia să fie una variată şi alcătuită din produse uşor digerabile cum sunt fructele şi legumele, care sunt surse esenţiale de vitamine, minerale, antioxidanţi şi proteine.

Micul dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, pentru că hrăneşte organismul cu substanţele nutritive necesare funcţionării optime, conferă un boost de energie pentru prima parte a zilei.

„Nu există reguli generale în ceea ce priveşte meniul de la micul dejun. În orice caz, recomand alimentele sărace în grăsimi şi introducerea legumelor şi fructelor proaspete în meniu. O opţiune consistentă pentru micul dejun poate fi omleta, pregătită fără ulei şi servită alături de legume”, menţionează dr. Şerban Damian.

Prânzul şi cina

Pentru că temperaturile sunt ridicate, nu e de mirare că ne confruntăm cu lipsa poftei de mâncare. Chiar dacă apetitul este scăzut, trebuie să mâncăm, însă putem alege preparate uşoare.

„La masa de prânz recomand să se consume salate, fără dressing-uri grele. Pot fi incluse şi bucăţele mici de carne slabă, de exemplu de vită sau pasăre. E important să reţinem faptul că, deşi este bine să consumăm cât mai multe legume, nu trebuie să renunţăm la carne. Proteinele acestora nu pot fi înlocuite prin consumul niciunui alt aliment”, adaugă dr. Şerban Damian.

„La prânz mâncăm întotdeauna o supă sau o cremă de legume, peşte sau carne de curcan cu diverse garnituri: orez, legume sau paste.”

Pe de-o altă parte, masa de seară nu trebuie să fie bogată în calorii sau în cantitate mare, iar renunţarea la preparatele grele este cea mai bună opţiune.

„O farfurie bună pentru masa de seară conţine legume, dacă e posibil crude, împreună cu o sursă de proteină, nu într-o cantitate mare, de exemplu peşte sau brânză”, completează dr. Şerban Damian.

În ceea ce priveşte gustările, aceastea pot fi reprezentate de un iaurt slab cu nuci şi seminţe, de un mousse de fructe şi legume sau de un suc 100%. Dacă o să credeţi că acestea din urmă conţin prea mult zahăr, să ştii că legislaţia Uniunii Europene interzice adăugarea de zahăr, coloranţi sau conservanţi în sucurile 100%.  

Credit foto: www.livestrong.com