Consumul de apă are câteva secrete. Află-le!

1 72208 original jpg jpeg

Mituri precum "se recomand─â consumul a doi litri de ap─â pe zi" sau "apa carbogazoas─â nu este s─ân─âtoas─â" sunt demontate ┼či ├«nlocuite cu explica┼úii ┼čtiin┼úifice ┼či sfaturile exper┼úilor privind tipul sau cantitatea de ap─â optim─â.

Apă cu un conţinut ridicat de săruri pentru sportivi

Astfel,sportivilor,celor care presteaz─â activit─â┼úi fizice la temperaturi ridicate,bolnavilor febrili,├«ntr-un cuv├ónt celor care transpir─â abundent li se recomand─â pentru remineralizare o ap─â cu un con┼úinut mai ridicat de s─âruri minerale pentru compensarea pierderilor de sodiu ┼či magneziu.

Tinerii ├«n cre┼čtere,femeile de peste 45 de ani ┼či,├«n general,persoanele ├«n v├órst─â ar trebui s─â opteze pentru o ap─â cu un con┼úinut mai ridicat de calciu,necesar sistemului osos.

├Än schimb,pentru nou-n─âscu┼úi ┼či copii se recomand─â ap─â plat─â cu mineraliza┼úie sc─âzut─â.

Celor care sufer─â de hipertensiune arterial─â li se recomand─â apa cu con┼úinut redus de sodiu,iar pentru cei care sufer─â de boli cardiovasculare,cea mai bun─â este apa cu con┼úinut mai mare de bicarbonat de calciu ┼či magneziu. Apele minerale cu un con┼úinut mai ridicat de magneziu sunt mai eficiente ├«n combaterea pietrelor la rinichi.

Apă carbogazoase,înainte de masă

De asemenea,speciali┼čtii ne  ofer─â sfaturi ┼či ├«n privin┼úa apei ├«n corela┼úie cu m├óncarea sau cu vinul. ├Än timpul mesei sau ├«nainte de aceasta se poate bea o ap─â carbogazoas─â mediu sau puternic mineralizat─â care stimuleaz─â digestia,iar ├«ntre mese se recomand─â o ap─â plat─â. Vinurile albe se asorteaz─â cu o ap─â slab mineralizat─â,iar cele ro┼čii cu o ap─â cu mineraliza┼úie ceva mai ridicat─â.

La vinurile dulci ┼či demidulci servite la desert se potrive┼čte o ap─â efervescent─â sau carbogazoas─â. M├ónc─ârurilor grase,fripturilor la gr─âtar li se potrivesc cel mai bine apele minerale carbogazoase cu un con┼úinut ridicat de dioxid de carbon,├«n timp ce pe┼čtele slab sau fructele de mare merg al─âturi de o ap─â mineral─â plat─â.

├Än ceea ce prive┼čte cantitatea de ap─â consumat─â,necesarul zilnic pentru un adult se poate calcula dup─â formula 30-40 de mililitri pe kilogram de corp,de┼či vara nevoia de ap─â poate ajunge la 45 ml pe kilogram de corp pe zi. Pe de alt─â parte,┼či iarna,chiar dac─â nu se resimte ├«n aceea┼či m─âsur─â setea,trebuie ┼úinut cont de faptul c─â toate mijloacele de ├«nc─âlzire folosite sunt deshidratante.

Apa b─âut─â pe stomacul gol previne deshidratarea

Pentru a preveni deshidratarea,apa trebuie b─âut─â diminea┼úa,imediat dup─â trezire,cu 20 de minute ├«nainte ┼či dup─â mas─â. Apa nu trebuie b─âut─â ├«n timpul mesei pentru c─â diminueaz─â concentra┼úia sucurilor gastrice care contribuie la digestie ┼či nici seara t├órziu. Se bea ap─â ┼či ├«n timpul practic─ârii sporturilor,precum ┼či ├«nainte ┼či dup─â astfel de activit─â┼úi,afirm─â speciali┼čtii.



Recente

refuz   nu   shutterstock 2124337634 jpg
Tik Tok jpg
Sfintii Petru si Pavel shutterstock 1852640023 jpg
femeie tanara interviu job ingrijorata dec 3 2010 6 42 pm jpeg
DSC 0243 jpg
Cum po┼úi avea un p─âr bogat ┼či s─ân─âtos, chiar dac─â ├«l coafezi zilnic jpeg
Parinti imaturi  jpg
inghetata foto shutterstock
gandac de bucatarie shutterstock 1102601966 jpg
sport jpg
pasta de dinti   shutterstock 1294381117 jpg
shutterstock 1358046383 jpg
Carne jpg
carton 1 png
Baterie descarcata jpg
Tigare electronica jpg
Narcisism jpg
Rusalii shutterstock 2151194551 jpg
Intalnire jpg
muzica casti shutterstock