Detoxifierea, secretul unui organism sănătos

1 58600 original jpg jpeg

Ai dureri de cap, ameţeli, probleme digestive şi te simţi obosită? Ai nevoie de o cură de detoxifiere pentru a-ţi recăpăta forma şi vitalitatea! În plus, vei slăbi 1-2 kilograme şi vei elimina toxinele acumulate care-ţi dau oboseala şi starea de rău.

Ce alimente te ajută în detoxifiere

Prazul are acţiune diuretică

Legumele,cum este prazul,îţi oferă vitamine şi fibre,ajutându-ţi corpul să combată toxinele. Prazul este bogat în vitamine A,C,cu efect antioxidant,datorită căruia îţi protejează organismul de efectele toxinelor. Mai mult,are acţiune diuretică şi de reglare a funcţiei intestinale.

Citricele ­drenează bila

Citricele drenează bila şi curăţă ficatul de toxine. Vitamina C pe care o conţin ­este un antioxidant bun în cura de detoxifiere. De asemenea,alungă efectele secundare pe care ţi le poate da detoxifierea,cum ­este greaţa.

Broccoli şi ­varza curăţă ­ficatul de toxine

Fitonutrienţii conţinuţi de broccoli,de varza albă sau de cea de Bruxelles şi de conopidă neutralizează toxinele din sânge şi din ficat. În plus,stimulează organismul să producă enzime care se implică în procesul de detoxifiere. Conopida este plină de vitamine,de minerale (potasiu),de fibre care impulsionează funcţia renală.

Merele ­stimulează ­digestia

Consumate crude,coap­te sau sub formă de suc,merele sunt excelente în perioada de „refacere” după festinul de Sărbători. Scad nivelul colesterolului şi elimină grăsimile „rele”. Alături de ananas,îndepărtează apa acumulată la nivelul ţesutului adipos şi stimulează tranzitul ­intestinal.

Spanacul alungă toxinele din sânge

Excelent pentru buna funcţionare a inimii şi a rinichilor,spanacul este o alegere bună şi în curele de detoxifiere. Antioxidanţii pe care-i are din abundenţă curăţă de toxine organismul,în special sângele. Prepară-l în cantităţi mici,pentru a-l mânca la o masă sau două. Dacă stă prea mult în frigider,e posibil să-şi piardă pro­prietăţile nutritive.

Idei pentru meniuri

Mic dejun la alegere

-cereale integrale cu puţină miere şi cu ­ananas;-un ceai verde,salată de fructe (măr,grepfrut);-suc de portocale şi de lămâie,salată de fructe cu fulgi de ovăz sau cu nuci.Gustări la alegere

-un ceai verde şi o portocală;

-un măr sau suc de mere;

-un grepfrut;

-câteva felii de ananas;

-câteva nuci.

-salată de varză,pui la grătar şi legume preparate la abur;

-pui la cuptor cu garnitură de spanac şi de morcovi;

-o salată în care pui ţelină şi morcov (trecute prin răzătoare),mere coapte în folie cu ulei de măsline,miez de nucă zdrobit şi zeamă de lămâie;

-peşte la grătar cu garnitură de legume (conopidă,praz,dovlecel,mazăre),preparate la abur,cu sau fără sos de usturoi pisat şi ulei de măsline.

-salată de spanac,cu roşii,morcovi,usturoi şi zeamă de lămâie sau lămâie şi ulei de măsline;

-orez cu legume (fasole verde,morcovi,boabe de porumb);

-peşte la cuptor sau la grătar,cu garnitură de legume preparate la abur şi zeamă de lămâie.

Efecte secundare

Când adopţi o cură de detoxifiere cu care corpul tău era obişnuit,este posibil să apară şi efecte secundare:

-greaţă;

-iritabilitate;

-diaree;

-uşoare dureri de cap.

Pentru a le evita,înainte de regim,renunţă treptat la dulciuri sau la alimente procesate şi începe să faci sport,care are efect pozitiv şi asupra tranzitului intestinal.