Dietă pentru creşterea imunităţii

1 72006 original jpg jpeg

Un sistem imunitar crescut nu permite bacteriilor şi virusurilor să afecteze organismul. Pentru a preveni scăderea imunităţii, nutriţioniştii recomandă consumul anumitor alimente, care pe lângă faptul că oferă numeroşi nutrienţi importanţi organismului, ajută la păstrarea unei bune stări de sănătate.

Peştele regenerează celulele

Unul dintre alimentele care ajută la creşterea imunităţii este peştele gras (somon,ton,sardine).

Acesta este bogat în acizi graşi omega-3 şi zinc,care reduc inflamaţiile şi stimulează procesele imunitare necesare apărării organismului.

De asemenea,consumul regulat de peşte ajută la regenerarea celulară şi la cicatrizarea rănilor.

Ceaiul verde creşte capacitatea de apărare a organismului

În compoziţia ceaiului verde se găseşte o substanţă (L-theanină) capabilă să crească de 5 ori capacitatea de apărare a organismului.

L-theanina activează limfocitele din sânge,crescând rezistenţa organismului împotriva infecţiilor virale,bacteriene şi parazitare.

Morcovii stimulează producţia de anticorpi

Bogaţi în vitamina A şi betacaroten,morcovii au proprietăţi antioxidante care protejează celulele împotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi.

De asemenea,morcovii combat imflamaţiile şi stimulează producţia de anticorpi,menţinând integritatea pielii şi mucoaselor.

Ouăle conţin aminoacizi esenţiali

Ouăle sunt o sursă de proteine de cea mai înaltă calitate,conţin vitamine antioxidante (A si D) şi minerale (fier,seleniu,zinc),motiv pentru care au un rol important în buna funcţionare a organismului.

În cazul unei infecţii,pierderile proteice accelerate pot fi compensate rapid dacă dieta alimentară conţine ouă.

Spanacul are efect antioxidant

Cercetăriile recente arată că un consum moderat de spanac oferă organismului cantitatea necesară de acizi graşi omega-3 şi folaţi.

În timp ce acizii graşi omega-3 reduce riscul apariţiei accidentului vascular cerebral,folaţii imbunătăţesc circulaţia sangvină şi previn tulburările sexuale masculine.

De asemenea,spanacul are un puternic efect antioxidant şi anticangerigen,motiv pentru care nu trebuie exclus din dieta de zi cu zi.

Usturoiul şi ceapa au proprietăţi antivirale

Ambele conţin compuşi sulfuraţi puternici care stimulează activitatea limfocitelor şi o substanţă activă numită alicină cu rol în reducerea riscului de apariţia a infecţiilor.

Totodată,usturoiul şi ceapa au proprietăţi antibacteriene,antifungice şi antivirale,care cresc rezistenţa la îmbolnăvire.

Merele luptă împotriva radicalilor liberi

Bogate în vitamina C şi flavonoide (un tip de antioxidanţi),merele luptă împotriva radicalilor liberi aduşi în corp de poluare sau alimentaţie.

De asemenea,merele conţin din plin vitamine din complexul B (B1,B2,B3,B5 şi B6) şi minerale,precum potasiu,calciu,magneziu şi fier,care contribuie la creşterea imunităţii şi la prevenirea bolilor cardiace şi a îmbătrânirii premature.