Fructul care menţine sănătatea oaselor

1 80143 original jpg jpeg

Fructele şi legumele sunt o parte importantă în alimentaţia sănătoasă. Când vorbim de fructe, majoritatea au un indice caloric scăzut, motiv pentru care ar trebui să le incluzi în dietă atunci când vrei să slăbeşti sau să te menţii în formă. Dar fructul care nu trebuie să lipsească din dieta zilnică este strugurele. De ce?

Strugurele poate face parte dintr-o dietă sănătoasă şi hrănitoare, dar fructul în sine nu va induce scăderea în greutate. El este sursă importantă de vitamina K, ajutând la menţinerea sănătăţii sistemului osos, stimulând în acelaşi timp şi regenerarea celulară. În plus, substanţele nutritive prezente în fruct ajută funcţia de coagulare a sângelui la nivelul organismului.

De ce sunt asociaţi strugurii cu pierderea în greutate?

Strugurii şi pierderea în greutate merg mână în mână. Una dintre principalele substanţe nutritive legate de scăderea în greutate este fibră dietetică şi, după cum bine ştim, strugurii oferă o cantitate mare de fibre, ajutând astfel la scăderea în greutate.

Alimente bogate în fibre sunt cunoscute pentru faptul că sunt foarte hrănitoare. Acestea necesită mai mult timp pentru mestecare, ceea ce împiedică în mod indirect să creştem nivelul de energie. Dar, da, există şi alte fructe care conţin o cantitate mai mare de fibre în comparaţie cu strugurii, de exemplu, merele.

Strugurii trebuie să facă parte din dietă?

Decât să mănânci un castron plin cu struguri, sub forma unei gustări dulci, prepară-ţi un smoothie din mai multe fructe, printre care şi struguri, fără zahăr. Sau, îţi poţi prepara o salată de fructe, peste care poţi adăuga una-două linguri de iaurt natural.

De ce să ţii cont când mănânci struguri

Comparativ cu legumele non-amidon, fructele au aproape de trei ori mai puţine calorii. Vorbind despre struguri, având în vedere dulceaţa sa şi aroma delicioasă, este mai mult decât evident că oamenii care nu reuşesc să-şi urmărească aportul de calorii vor ajunge cu siguranţă la depăşirea dozei zilnice de 2000.

Ţine cont de numărul de calorii consumate

Pentru a evita supraalimentarea, respectă obiectivul tău de calorii pe zi. Fructele, datorită faptului că sunt considerate sănătoase, pot duce la o inhibare a calităţii lor. Prin urmare, strugurul sau orice alt fruct bogat în calorii, ca o gustare după-amiaza sau seara, poate afecta dieta. Strugurii sunt cu siguranţă mai puţin calorici în comparaţie cu prăjiturile, biscuiţii sau o pungă de chips-uri, dar mâncatul excesiv poate duce la îngrăşare.

Ce fel de struguri ar trebui să mănânci?

Alegerea modului potrivit de a mânca strugurii este esenţială. Strugurul în compot conţine o cantitate mare de zahăr şi nu trebuie niciodată să facă parte din dieta ta când vrei să slăbeşti. Strugurii îngheţaţi sunt răcoritori şi îi poţi mânca lent, dar recomandaţi sunt strugurii proaspeţi, care sunt delicioşi, nutritivi şi sănătoşi.