Sfaturi de la nutriţionist pentru sezonul rece

1 66609 original jpg jpeg

Iarna sunt recomandate câteva lucruri pe care trebuie să le facem, alimente recomandate de un nutriţionist, ca să fim sănătoase şi să nu ne îmbolnăvim. Trebuie să avem grijă de noi, deoarece schimbările de temperaturi ne pot face să ne simţim rău.

Iată ce lucruri trebuie să facem iarna:1. Adaugă usturoi în toate mâncărurile

Alimentele nu trebuie să aibă un nume uimitor şi o etichetă de preţ de potrivire pentru a fi clasificate ca o super mâncare. Usturoiul este considerat un medicament natural foarte parfumat şi destul de delicios.

Usturoiul este un antibiotic natural cu antivirale,antibacterian şi antifungic,ceea ce îl face un rapel

şi apărător împotriva bolilor de iarnă. Ingredientul activ din usturoi,alicina,este eliberat atunci când bulbii sunt zdrobiţi,astfel încât pentru a maximiza eficacitatea,atunci când îl foloseşti să-l zdrobeşti şi apoi lasă-l să stea timp de 10 minute înainte de-al pune în mâncare.

2. Asigură-te că ai o alimentaţie sănătoasă

S-ar putea să fie bine să te întrebi de ce starea de sănătate a sistemului digestiv se schimbă iarna. Ei bine,în realitate,sunt mai multe cauze. Între 70-80% din sistemul nostru imunitar se bazează pe intestine.

Poţi consolida apărarea faţă de boală prin creşterea nivelurilor de "bacterii prietenoase" din tractul digestiv,cu un mare supliment de probiotice. Poţi sprijini aceste bacterii prietenoase prin consumul de alimente fermentate,cum sunt

şi iaurtul natural bogat în probiotice.

3. Bea ceai de ghimbir

Rădăcina proaspătă de ghimbir s-a dovedit că conţine antioxidanţi puternici,antiinflamatorii şi proprietăţi antimicrobiene. Ceaiul de ghimbir este benefic atunci când simţi un început de răceală,pentru că este un ceai diaforetic,ceea ce înseamnă că te încălzeşte din interior. Ne simţim calde doar când ne gândim la asta.

De asemenea,creşte nivelul de transpiraţie,ceea ce ajută la reducerea febrei,răceşte corpul şi viteza de eliminare a toxinelor din sistem. Pentru a face ceai de ghimbir proaspăt,ai nevoie de o bucată de ghimbir-rădăcină,pe care îl pui în apă fierbinte cu o felie de vitamina C de lămâie,pe care o laşi să facă infuzie 5 minute.

4. Consumul de vitamina D

Nu e numită "vitamina soarelui" degeaba. Noi producem în mod natural vitamina D sub piele,ca răspuns la razele soarelui,dar realitatea este că de-a lungul lunilor de iarnă un număr mare de persoane suferă de deficit de vitamina D.

Acest lucru este important deoarece

joacă un rol important în menţinerea sistemului imunitar ca să funcţionează corect,dar nivelurile scăzute de această vitamină au fost legate de condiţiile de dispoziţie,cum sunt depresia şi tulburarea afectivă sezonieră.  În perioada Crăciunului,există un număr mic de alimente care furnizeaza vitamina D,cum este peştele gras,ca somoul,macroul,sardinele,şi ouăle sau unele cereale fortificate.

5. Practicarea de exerciţii fizice regulate

Ar putea fi ultimul lucru pe care ar trebui să-l facem pe timpul iernii,în serile reci,dar exerciţiile fizice sunt într-adevăr unii dintre cei mai buni catalizatori imunitari care există.

Cu toate acestea,pentru prevenire,exerciţiile moderate şi regulate,sunt foarte importante şi au fost legate de un impuls temporar în bacterii care luptă cu celulele sistemului imunitar,şi beneficii substanţiale ale sistemului imunitar pe termen lung.