Vitamine necesare organismului

1 72102 original jpg jpeg

Femeile din ziua de azi sunt con┼čtiente de importan┼úa s─ân─ât─â┼úii ┼či prefer─â s─â urmeze o diet─â, una care include combina┼úia potrivit─â de vitamine. Femeile de orice v├órst─â, greutate ┼či nivelul de activitate trebuie s─â consume o mare varietate de vitamine pentru a avea o s─ân─âtate optim─â ┼či pentru a preveni diferitele tipuri de probleme de s─ân─âtate.

Vitaminele sunt compu┼či organici care ajut─â diferitele func┼úiei ale corpului ├«n mod corespunz─âtor. Un deficit de vitamine necesare poate contribui la unele probleme grave de s─ân─âtate,iar acesta este motivul pentru care este esen┼úial s─â ob┼úinem vitaminele din alimente pe care le m├ónc─âm.

Iat─â care sunt cele 5 vitamine:1. Vitamina A

Vitamina A con┼úine propriet─â┼úi antioxidante. Femeile de toate v├órstele au nevoie de vitamina A,deoarece ajut─â la construirea ┼či consolidarea oaselor,din┼úilor,ale ┼úesuturilor moi,pielii ┼či a mucoaselor. Vitamina A reduce riscul de apari┼úie de boli cronice,├«mbun─ât─â┼úe┼čte vederea,├«ncetine┼čte procesul de ├«mb─âtr├ónire ┼či stimuleaz─â sistemul imunitar.

Alimentele bogate ├«n vitamina A sunt morcovii,pepenele galben,dovleacul,caisele,ro┼čiile,guava,broccoli,varza,papaia,ardeiul ro┼ču,spanacul,ou─âle,ficatul,laptele ┼či cerealele fortificate.

2. Vitamina B2

Cunoscut─â sub numele de riboflavin─â,vitamina B2 este esen┼úial─â pentru s─ân─âtatea corpului,cre┼čterea normal─â ┼či metabolism. Aceasta ajut─â la cre┼čterea energiei ┼či consolidarea sistemului imunitar,reduc├ónd ├«n acela┼či timp furnic─âturile ┼či amor┼úelile,anxietatea,stresul ┼či oboseala. Un deficit de vitamina B2 poate afecta metabolismul ┼či influen┼úa sistemul imunitar,precum ┼či func┼úiile neuronale care pot provoca durerea ├«n g├ót,ulcera┼úii la nivelul gurii,buzele uscate,p─ârul uscat,ridurile ┼či

.

Unele dintre alimentele bogate ├«n vitamina B2 sunt br├ónza,laptele,iaurtul,legumele cu frunze,ou─âle,cerealele integrale,soia,migdalele,nucile ┼či ciupercile.

3. Vitamina C

Cunoscut─â pentru imunitate,vitamina C are multe beneficii asupra s─ân─âta┼úii. Aceasta ajut─â la accelerarea procesului de vindecare,promoveaz─â cre┼čterea de ┼úesut ┼či reduce riscul pentru apari┼úia anumitor tipuri de cancer,boli de inim─â ┼či leziuni tisulare. ├Än plus,joac─â un rol cheie ├«n formarea de celule ro┼čii din s├ónge.

Alimente bogate în vitamina C sunt broccoli,

,kiwi,portocalele,ardeii,cartofii,varza ┼či ro┼čiile.

4. Vitamina E

Vitamina E con┼úine propriet─â┼úi anti-├«mb─âtr├ónire care lupt─â ├«mpotriva deterior─ârii celulelor ┼či ├«ncetinesc schimb─ârile legate de v├órst─â,din corp. Aceast─â vitamin─â ajut─â la prevenirea apari┼úiei bolilor de inim─â,cataract─â,pierderi de memorie ┼či anumite tipuri de cancer. ├Än plus,vitamina E este esen┼úial─â pentru piele ┼či p─âr. Acesta este de multe ori inclus─â ├«n produsele de ├«ngrijire a

.

Alimentele care sunt bogate ├«n vitamina E includ germeni de gr├óu,alune,migdale,spanac,margarin─â,ulei de porumb,ulei de ficat de cod,unt de arahide,ulei de ┼čofran ┼či semin┼úe de floarea soarelui.

5. Vitamina K

Vitamina K are un rol cheie ├«n men┼úinerea oaselor puternice,a coagul─ârii s├óngelui ┼či reducerea riscului de apari┼úie a diferitelor boli cardiace. Aceast─â vitamin─â este necesar─â pentru func┼úionarea sistemului imunitar ┼či este cea care ne d─â energie. Unele dintre cele mai bune surse alimentare de vitamina K le lu─âm din cereale,legume cu frunze verzi,ulei de soia ┼či ulei de pe┼čte.

M├ónc├ónd cinci por┼úii de fructe ┼či legume ├«n fiecare zi este o modalitate bun─â de a ob┼úine toate vitaminele esen┼úiale. Dac─â nu ai ob┼úinut doza necesar─â de vitamine din diferite alimente,├«ncearc─â s─â discu┼úi cu medicul despre luarea de suplimente de vitamine.



Recente

Tik Tok jpg
Sfintii Petru si Pavel shutterstock 1852640023 jpg
femeie tanara interviu job ingrijorata dec 3 2010 6 42 pm jpeg
DSC 0243 jpg
Cum po┼úi avea un p─âr bogat ┼či s─ân─âtos, chiar dac─â ├«l coafezi zilnic jpeg
Parinti imaturi  jpg
inghetata foto shutterstock
gandac de bucatarie shutterstock 1102601966 jpg
sport jpg
pasta de dinti   shutterstock 1294381117 jpg
shutterstock 1358046383 jpg
Carne jpg
carton 1 png
Baterie descarcata jpg
Tigare electronica jpg
Narcisism jpg
Rusalii shutterstock 2151194551 jpg
Intalnire jpg
muzica casti shutterstock
Job jpg