Mergi pe jos minimum 10 minute pe zi? 3 beneficii surprinzătoare!

1 69777 original jpg jpeg

Foarte mulţi oameni nu merg pe jos nici până la magazin, fiindu-le mult mai comod să se urce la volanul maşinii şi să conducă până la supermarket. Însă, zece minute de mers zilnic nu este un obiectiv greu de atins, oricât de sedentară ai fi.

Iar când te gândeşti că,pe lângă faptul că te vei simţi mai bine după o astfel de sesiune,vei avea şi multe alte beneficii,probabil efortul nu mai pare atât de mare.

În general,nu găseşti puterea şi determinarea de a te dedica unui sport,de teamă că timpul nu îţi va permite să te ţii de el. Dar cum ar fi ca acest program de activitate fizică să nu fie mai lung de 10 minute? Ce este posibil să nu ştii încă? Ei bine,cercetătorii susţin că micro plimbările zilnice au mai multe avantaje pentru cardio. Gândeşte-te la ele atunci când îţi stabileşti obiectivele zilnice.

Trăieşti mai mult!

Doar 2 minute de mişcare pe oră reduc riscul de a muri de tânăr,cu până la 33 la sută,potrivit unui studiu publicat recent în Jurnalul Clinic al Societăţii Americane de Nefrologie. Acest lucru este simplu de pus în aplicare indiferent de activitatea pe care o desfăşori. Fie că stai la birou 8 ore pe zi,fie că eşti casier la supermarket,nimic nu te împiedică să te ridici de pe scaun şi să te mişti 120 de secunde pe oră.

Arzi calorii

Mergi pe jos cinci minute pe oră şi arzi până la 1.000 de caloriisuplimentar într-o săptămână,potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Utah. Adunate cele cinci minute pe oră într-o zi în care stai trează 16 ore (presupunând că dormi opt ore),rezultă că ai zilnic 80 de minute de activitate uşoară. Deja începe să sune bine şi deloc greu de atins obiectivul.

Ai o inimă mai sănătoasă

Mergi pe jos 10 minute pe zi şi îţi protejezi arterele. Şase ore de stat pe scaun restricţionează fluxul de sânge la nivelul picioarelor,care pot creşte riscul de a dezvolta o boală arterială –precursoare a infarctului miocardic sau a accidentului vascular cerebral. Doar 10 minute de mers pe jos ar putea proteja inima,arată un nou studiu,realizat de oamenii de ştiinţă americani.