Afinele conţin în proporţie de 80% apă, iar restul zaharuri, acizi, proteine, vitaminele A,B1,B2,B3,C şi E, dar şi uleiuri şi săruri minerale. Frunzele acestui arbust şi fructele, afinele, sunt cele mai utilizate părţi ale acestei plante în medicina naturistă.

O dietă bogată în afine te ajută să scapi de grăsimea de pe talie, care creşte riscul apariţiei bolilor cardiovasculare. Mai mult, consumul de afine oferă o bună protecţie pentru inimă persoanelor care suferă de sindrom metabolic.

Efectul benefic se datorează unor substanţe prezente în compoziţia afinelor, care împiedică depunerea colesterolului pe vasele de sânge şi formarea cheagurilor de sânge pe artere. Afinele sunt indicate şi hipertensivilor, deoarece previn creşterea tensiunii arteriale.

Citeşte şi: Acestea sunt fructele care te ajută să slăbeşti

Avantajele dietei cu afine

Dieta cu afine nu este una strictă, ci doar presupune un consum crescut al acestor fructe. Aşadar, pe perioada dietei, trebuie să consumi aceste fructe din belşug.  Sunt scăzute în calorii (o cană de afine are în jur de 100 de calorii) şi reprezintă o alternativă ideală pentru o gustare sănătoasă între mese

Vezi 10 motive ca să consumi mai des afine

Consumă între 300-500 de grame de afine pe zi, crude. Desigur, le poţi pune şi în smoothie-uri sau cereale, ţine doar de preferinţele tale. Toate funcţiile organismului se vor îmbunătăţi, în special digestia şi tranzitul intestinal. Astfel, poţi uita de  problemele legate de constipaţie.

În urma unui studiu, organizat în cadrul Universităţii din Michigan, s-a constatat că un consum regulat de afine poate avea un impact real în ceea ce priveşte scăderea greutăţii corporale şi masei ficatului.

Meniu dieta cu afine

Mic dejun: un pumn de afine, 150 de grame de brânză de vaci şi un pumn de migdale

Gustare: afine şi un iaurt degresat

Prânz: somon la grătar cu salată verde, un pumn de afine. În timpul regimului, poţi înlocui somonul cu pui, legume la grătar, carne de vită sau o salată de legume, fără dressing. Dacă nu te dai în vânt după salata verde, optează pentru o salată de varză.

Gustare: un pahar de suc de afine

Cina: salată de ton sau o supă de legume

Specialiştii în nutriţie nu recomandă acestă dietă mai mult de 3 zile. După această perioadă va fi nevoie să introduci în alimentaţie şi alte alimente pe care le consumi în mod normal, însă cu moderaţie. Pentru a obţine cele mai bune rezultate, hidratarea reprezintă un pas foarte important, dar şi activitatea fizică. Urmând acest regim, vei obţine un abdomen plat.