Există alimente ce pot ajuta la reducerea nivelurilor ridicate de colesterol - lipoproteine cu densitate mică (LDL). Acesta poate duce la formarea plăcii de aterom de la nivelul arterelor şi la închiderea acestora, crescând riscul de infarct miocardic, accident vascular cerebral şi amputaţii. LDL-ul poate fi rezultatul mai multor factori, inclusiv bagajul genetic, obezitatea şi lipsa de exerciţii fizice. Din acest motiv, nu toată lumea va reacţiona la schimbările dietetice în acelaşi mod, iar nivelurile optime de LDL sunt diferite pentru fiecare individ.

Citeşte şi Dieta Mayo. Slăbeşte 7 kilograme în două săptămâni


Dietă pentru reducerea colesterolului–Evitaţi alimentele cu grăsimi saturate


Frecvent, valorile ridicate ale LDL-ului sunt rezultatul unei diete bogate în grăsimi saturate (de obicei, alimentele de origine animală, cum ar fi carnea de vită, untul, untura şi produsele lactate integrale, laptele) şi acizi graşi trans (din produsele alimentare prelucrate şi din cele fastfood). Eliminarea acestor alimente din dieta zilnică este un bun prim pas în îmbunătăţirea valorilor LDL-ului. Obiectivul este să vă apropiaţi cât mai mult de dieta mediteraneană.
 
 
 
 
 

Dietă pentru reducerea colesterolului–Beneficiile leguminoaselor

 
Lintea, năutul, fasolea uscată, fasolea verde asigură, de asemenea, aportul de magneziu şi potasiu, implicate în reglarea tensiunii arteriale. Soia conţine proteine care reduc nivelul de colesterol LDL cu 2 până la 3%, conform mai multor studii.
 
 
 

Citeşte şi Dieta cu apă caldă, cea mai simplă cură de slăbire.Transformări uimitoare ale siluetei


 
 

Dietă pentru reducerea colesterolului–Mai mulţi antioxidanţi

 
Polifenolii, carotenoizii, vitaminele A, C şi E reduc oxidarea LDL şi astfel limitează puterea lor aterogenă, de sclerozare a vaselor de sânge. De asemenea, polifenolii au proprietăţi vasodilatante. Se găsesc în fructe şi legume; în nuci, care combină alte elemente cardioprotectoare (fitosteroli, fibre solubile, acizi graşi monoinsaturaţi, proteine vegetale). Mai multe studii au arătat că migdalele, nucile şi alunele cresc colesterolul „bun“ HDL şi îl scad pe cel „rău“ LDL.