Cine a fost primul om ucis de o mașină și ce legătură avea cu regina
Mașinile provoacă victime atât de multe, încât constituie a opta cea mai mare cauză de deces din lume. În zilele noastre, autovehiculele sunt omniprezente în viața noastră, miliarde de doameni bazându-se pe ele, zi de zi, pentru a se deplasa dintr-un loc în altul.
Pe vremuri, când mașinile erau la începuturi, foarte puțin oameni posedau un exemplar. Nici nu aveau așa multă nevoie de mașini, iar străzile erau făcute pentru pietoni și cai, nicidecum pentru automobile. Regulie de circulație erau nonexistente, la fel și măsurile de siguranță. Prima victimă auto a fost o femeie și n-a decedat în urma ciocnirii mașinii ei cu altă mașină. Din păcate, atunci s-a curmat viața unei femei de știință și așa extrem de puține la număr în acea perioadă.
După cum aflăm din cartea „Patents: Ingenious Inventions, How They Work, and How They Came to Be”, din 1769 sau 1770, francezul Nicolas-Joseph Cugnot a fost cel care a inventat vehiculul capabil să se deplaseze singur.
De-a lungul următorului secol, alți inventatori au creat tot felul de calești fără cai, folosind electricitate, gaz sau aburi. The Irish Times susține că un anume cap de familie, Parsons, a construit un astfel de vehicul cu aburi în propriul garaj. O membră a familiei, Mary Ward, era pasionată de știință, însă, din păcate, viața ei s-a curmat înainte de vreme chiar din cauza automobilului construit în familie.
Ce avea în comun Mary cu Regina țării de la acea vreme? Ei bine, pasionata de știință era una dintre singurele trei femei din lume care făceau parte din Societatea Astronomică Regală, celelalte două fiind o astroloagă americană și însăși Regina Victoria.
Familia tinerei femei de știință a investit în pasiunea lui Mary. Tatăl ei i-a cumpărat, la un moment dat, un microscop, obiect extrem de rar și de scump la acea vreme. Pricepută și pasionată, Mary a construit, la numai 17 ani, cel mai mare telescop din Irlanda, iar viitorul ei promitea să fie strălucit.
Când avea în jur de 40 de ani, Mary Ward era într-o situație destul de proastă din punct de vedere financiar din cauza soțului care nu voia să muncească. Cu toate că avea titluri nobiliare și patronaje, acesta n-avea bani să-și întrețină familia. Iar Mary adusese pe lume mai mulți copii într-o perioadă destul de scurtă de timp și era nevoită să se descurce cumva astfel încât să aibă cu ce să-i hrănească.
Într-o bună zi din august 1869, Mary a plecat câteva zile la castelul unui verișor, ca să se rupă puțin de rutina istovitoare. Cineva din familie i-a propus apoi să facă o plimbare cu vehiculul cu aburi din garaj și mai toată familia s-a înghesuit în mașină. La o curbă, mașina superaglomerată s-a răsturnat, iar Mary a fost aruncată din vehicul. Din păcate, femeia a fost călcată de autovehicul, fiind lovită la maxilar și la craniu.
Medicul din localitate a venit destul de repede la fața locului, dar nu s-a mai putut face nimic pentru Mary, care a murit în numai câteva minute de la impact. Furioasă pe pierderea suferită, familia femeii a dezmembrat mașina și-a îngropat-o în pământ, pentru ca nimeni să n-o mai poată folosi.
La vremea morții ei, Mary Ward era mai puțin acest om de știință briliant și mai mult o mamă și soție care încerca să aibă grijă de copiii și soțul ei. Din păcate, n-a intrat în istorie pentru mari reușite științifice, ci ca prima persoană care a fost ucisă de o mașină.
Foto - Shutterstock